Khamis, 12 April 2012

Air Menari mengikut Irama lagu

12042012

Kita biasa melihat air pancut. Di mana-mana landskap kelihatan air pancut mencantikkan lagi persekitaran. Menambahkan lagi gah persekitaran tersebut. Menenangkan perasaan pengunjung dan kadangkala begitu mengasyikkan. Air pancut   akan menjadian perhatian ramai justeru   pelbagai pancutan yang kelihatan. Kalau zaman doulu doulu hanya ringkas, asalkan terpancut sudah kira ok. Di Dataran Lang, Langkawi air pancut seolah olah seperti pancutan sper$a yang melekakan   dan pelbagai lagi.

Semalam aku melihat satu lagi keunikan air pancut. Air ini tidak memancut daripada bawah tetapi memancut  daripada atas dan paling menarik ia memancut  mengikut alunan muzik yang begitu mengkagumkan dan  mempersonakan pengunjung> Tentunya pengunjung  tidak akan melepaskan peluang menikmatinya. Ia terletak di Resort World Center, Sentosa, Singapura.





..........maka tatkala wanita-wanita itu melihatnya, mereka kagum kepada (keelokan rupa)nya dan mereka melukai (jari) tangannya ..... (QS Yusuf :12:31)


6 ulasan:

KAMATO berkata...

Salam AZ,hiasan masa kini dah semakin moden, ada satu rumah di Damansara lantai laman merupakan kaca yang mana dibawahnya kolam ikan yang mengandungi ikan2 yg berbagai warna, nak jalan atas tu pun takut

atuk berkata...

Assalamualaikum THAZ

saya pernah tenguk di mall jakarta

Mak Wardah berkata...

Salam. Dah banyak tempat ada air beralun mengikut muzik

Ayah Zain berkata...

salam kamato

itu seperti puteri balqis memasuki istana nabi sulaiman yer

Ayah Zain berkata...

salam atok

yer ker. az 1st time nengok huhuhu

Ayah Zain berkata...

salam mak wardah

alhamdulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...