Selasa, 19 Julai 2011

masak tanpa api

19072011

Hampir menjelang kemunculan Ramadan, macam-macam menu bermain difikiran. Fikiran ini memuncakketika berpuasa  pada pukul 4.00 - 6.00 petang. Ketika itu apa sahaja hidangan amat menggoda nafsu lapar yang seperti lembing dihayun. Hanya iman yang teguh dan kukuh sahaja dapat menangkis godaan nafsu lapar itu. Ketika berada di bazar ramadan, kalau boleh semua jenis makanan ingin di borong namun apabila time berbuka, segelas air sudah memadai, maka makanan yang berbukit itu sudah tidak ada maknanya lagi.

Minggu lepas satu pertandingan memasak tanpa api mengenengahkan idea kreatif pelajar menyediakan menu yang pelbagai. Beranika menu juadah telah tercipita. Ini adalah antara hasil kreatif mereka.




9 ulasan:

mama ju, berkata...

Aslkm AZ

Lama tak jumpa. Hehe AZ pandai ke masak tanpa api? try sikit nak rasa...

mamaju.

afeezz berkata...

assalamualaikum AZ : pasukan mane yg menang ni?

Ummi Humaira berkata...

assalamualaikum AZ...

lama tak ziarah-menziarah....

kreatif anak2 tu menggubah makanan...

shami2 berkata...

Salam az

Kreatif pelajar2 tu menyediakan dan mengubah hidangan....

Ayah Zain berkata...

salam mamaju

terima kasih sudi melawat az di sini. Az pun dah lama tak ziarah mamaju juga

Ayah Zain berkata...

salam afeez,

heheh,keputusan belum di umumkan lagi.

Ayah Zain berkata...

salam umi

bebudak tu memang kreatif. Tapi itu kurang tu, ada lagi yang lain. az tak sempat nak tembak

Ayah Zain berkata...

salam shami2

alhamdulillah.

Kau kenal Aq??? 'sumor DF berkata...

ade menu x ntuk saye thu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...