Rabu, 2 Februari 2011

Masya Allah: Insya Allah


020211
Masya Allah, MAher Zain menyanyi dalam Bahasa Melayu
memang hebat
syahdu
menusuk kalbu
mari kita layan sekejap

Insya Allah: Malay Version

Dan tiadalah Kami utuskan Rasul-rasul itu melainkan sebagai pembawa berita gembira dan pembawa amaran; kemudian sesiapa yang beramal soleh, maka tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka tidak akan berdukacita. (QS:Al-An'am:6:48)


(Kamu diberitahu tentang itu) supaya kamu tidak bersedih hati akan apa yang telah luput daripada kamu, dan tidak pula bergembira (secara sombong dan bangga) dengan apa yang diberikan kepada kamu. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi membanggakan diri.
 (QS: Al-Hadid:57:23) 

Sesungguhnya orang-orang yang menegaskan keyakinannya dengan berkata: "Tuhan kami ialah Allah", kemudian mereka tetap teguh di atas jalan yang betul, akan turunlah malaikat kepada mereka dari semasa ke semasa (dengan memberi ilham): "Janganlah kamu bimbang (dari berlakunya kejadian yang tidak baik terhadap kamu) dan janganlah kamu berdukacita, dan terimalah berita gembira bahawa kamu akan beroleh syurga yang telah dijanjikan kepada kamu. (QS: Fushilat:41:30)


Dan janganlah kamu terlalu mengharapkan (ingin mendapat) limpah kurnia yang Allah telah berikan kepada sebahagian dari kamu (untuk menjadikan mereka) melebihi sebahagian yang lain (tentang harta benda, ilmu pengetahuan atau pangkat kebesaran). (Kerana telah tetap) orang-orang lelaki ada bahagian dari apa yang mereka usahakan, dan orang-orang perempuan pula ada bahagian dari apa yang mereka usahakan; (maka berusahalah kamu) dan pohonkanlah kepada Allah akan limpah kurnianya. Sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu. (QS: An-Nissa:4:32)





4 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum Hj AZ

Insyaallah
kita semua diketemukan di Syurga kembali setelah bertemu di dunia ini

Wassalam

Ayah Zain berkata...

insya allah. insya allah kita akan berjumpa di surga Allah ye atok rozali

sonata anak kancil berkata...

Terima kasih atas kesudian bertandang ke majlis kami...minta maaf atas layanan yang tidak memuaskan...semoga bertemu lagi

Ayah Zain berkata...

salam SAK,

sama-sama. orang memberi kita menerima

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...