Selasa, 11 Oktober 2011

eleven ten eleven

111011

wow, hari ini tarikh lagi cantik. Beruntung siapa yang menyambut hari lahir hari ini. Antara nya ialah Puan Norsidah Ali a.k.a. kak sidah si otai PDKM yang glemer. Pakar dalam masakan yang mana air tangannya memang kellas. Bak kata dafi, baek punyerrrrrrrr. Kalau tak abis apa yang dimasaknya, maka jangan panggil namanya kak sidah.

Selamat Hari Lahir wahai kakak ku sayang. Semoga hidup mu sentiasa ceria di samping keluarga tercinta. Sihat tubuh badan, dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.

Mari kita sambung semula perjalanan Pelancungan Koperasi Sekolah ke Daerah paling selatan Tanah Besar Asia.

Selepas makan tengah hari dan solat zohor, kami membawa rombongan SMK Layang-Layang Kiri, Parit Perak menaiki bot  menuju Taman Negara Pulau Kukup. Perjalanan menaiki bot hanya mengambil masa 10 minit sahaja daripada Jeti Kukup. Baka kata, belum panas punggung, sudah sampai.

Jeti Kukup. Pintu masuk ke Malaysia di Selatan. Di sini ada pejabat imegresyen dan laluan ke Indonesia. Tanjung Balai, Kepulauan Karimun hanya mengambil masa satu jam sahaja. Namun kami tidak menggunakan jeti ini untuk ke Pulau Kukup.
Iniah jeti untuk ke Pulau Kukup. D sini terdapat restoran yang begitu popular dan pernah mendapat liputan daripada Majalah 3. 
Hati-hati anak anakku sayang.
Di dalam bot. Pemandu bot memberikan sedikit info di samping menjual cenderamata

kejauhan sangkar sangkar ikan
sangkar ikan dari jarak dekat
kami akan singgah semasa perjalanan balik

whops!!! dah sampai
Pintu Masuk ke Taman Negara Pulau Kukup
Peta Pulau Kukup

9 ulasan:

mama ju, berkata...

Aslkm

Apa kaba? Tad ke Bangi, terlihat AZ Zain punya kedai,hehe lupa nak ambek gambar...
Klu nak pegi pula Karimun tu ke tempah tiket dulu ke?

Ayah Zain berkata...

salam mamaju

ada banyak kedai az sebenarnya, kat makkah ada zain telco lagi

tiket boleh beli on the spot. klsu g ngan pakej mudah sikit.

Temuk berkata...

Assalamualaikum
Hajat ke Kukup belum gak sampai. Naik bot & nail jeti memang menyeronokkan. Tambah seronoklah kalau pergi ramai-ramai.

Kak Sidah berkata...

Salam AZ,

Terima kasih ucapan hari lahir tu..semoga az dan keluarga juga dirahmati Allah sentiasa..tentang masak tu biasa jer az..makan masakan org lain memang sedap..tak kira sapa kan..

Akak dah pernah pergi sini az masa anak akak kat sek teknik pontian..sampai tanjung piai..

zue berkata...

assalamualaikum AZ,
jln2 bramai2 mmg seronok kann tapi makan kat situ mahal.

Ayah Zain berkata...

salam temok

menyeronokan. mari le turun ke pontian

Ayah Zain berkata...

salam KS

yer ker. pulau kukup pergi juga ke

Ayah Zain berkata...

salam zue

kat belah sini harga makan memang gitu.

rosli berkata...

Hj AZ,

Mesti byk hasil laut di sini kan....ikan kering dan ikan fresh mesti byk dan murah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...