Khamis, 12 Mei 2011

makanan Magribi


120511
Mari kilta lihat makanan orang Maghribi ini. Penuh dengan warna warni nampak macam lazat. Gambar makanan ini adalah  bingkisan daripada anak saudaraku yang kini sedang belajar di University Hasan Thani Ain Chock,Casablanca Maghribi.

nasi di tengah-tengah dan dikelilingi dengan lobak, salad, tomato, keladi, kentang dan lain-lain.
Semuanya di rebus, nampak lazat juga tu
Ingatkan buah-buahan tetapi itu lah dia.


macam Ayam Golek nampak
rasanya macam rendang orang ns
nyum nyum nyum



ni pulak macam buah ciku

Serta Kami katakan: Makanlah dari benda-benda yang baik yang Kami kurniakan kepada kamu, dan janganlah kamu melampaui batas padanya, kerana dengan yang demikian kamu akan ditimpa kemurkaanKu; dan sesiapa yang ditimpa kemurkaanKu, maka sesungguhnya binasalah ia.
 QS: Taha:20:81 

Dan Dia lah (Allah) yang menjadikan (untuk kamu) kebun-kebun yang menjalar tanamannya dan yang tidak menjalar; dan pohon-pohon tamar (kurma) dan tanaman-tanaman yang berlainan (bentuk, rupa dan) rasanya; dan buah zaiton dan delima, yang bersamaan (warnanya atau daunnya) dan tidak bersamaan (rasanya). Makanlah dari buahnya ketika ia berbuah, dan keluarkanlah haknya (zakatnya) pada hari memetik atau menuainya; dan janganlah kamu melampau (pada apa-apa jua yang kamu makan atau belanjakan); sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang melampau.
QS: al-An'am:6:141


4 ulasan:

PINATBATE berkata...

Subhanallah! tiba-tiba kurasa teringin..

afeezz berkata...

assalamualaikum AZ : perghh... nampak sedap....

Ayah Zain berkata...

salam afeez , betul tu. tp rasanya belum tahu

::mar'atulsufiyyah(^_^):: berkata...

salam paklang..wahh..teruje paklang masukan gambar gambar makanan maghribi..hehe..makanan makanan sini memang terbaik la..hehehe..:) sedap sungguh..< alin morocco >

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...