Rabu, 22 Jun 2011

Asy-Syam


22062011

Semoga hari ini dan hari-hari mendatang  membawa sinar keceriaan yang berkekalan. Semoga hari ini lebih baik daripada semalam.





1. Demi matahari dan cahayanya yang terang-benderang;
[2]Dan bulan apabila ia mengiringinya;[3]Dan siang apabila ia memperlihatkannya dengan jelas nyata;[4]Dan malam apabila ia menyelubunginya (dengan gelap- gelita),[5]Demi langit dan Yang membinanya (dalam bentuk yang kuat kukuh – yang melambangkan kekuasaanNya);[6]Serta bumi dan Yang menghamparkannya (untuk kemudahan makhluk-makhlukNya);[7]Demi diri manusia dan Yang menyempurnakan kejadiannya (dengan kelengkapan yang sesuai dengan keadaannya);[8]Serta mengilhamkannya (untuk mengenal) jalan yang membawanya kepada kejahatan, dan yang membawanya kepada bertaqwa; -[9]Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya – yang sedia bersih – bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan),[10]Dan sesungguhnya hampalah orang yang menjadikan dirinya – yang sedia bersih – itu susut dan terbenam kebersihannya (dengan sebab kekotoran maksiat). (QS: Asy-Syam:91:1-10)

3 ulasan:

afeezz berkata...

assalamualaikum AZ : semoga kite semua dilipahi rahmat dan rezeki... insyaAllah

Ayah Zain berkata...

salam afeez,

insya allah.

Al-Manar berkata...

Saya tak tahu bagaimana sampai kemari. Menarik penulisan di blog AZ. Secara kebetulan saya ternampak tajuk posting ini. Rasanya sdr. tertinggal 's' yang menjadikan nama surah Asy-Syams. Memanglah bila ditukar dari jawi kepada rumi macam macam boleh berlaku. Saya akan datang lagi kemari.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...