Jumaat, 8 Jun 2012

Ke Bumi Bandung Indonesia

08062012

Hampir tidak upaya untuk mengemaskini blog yang telah sebulan tidak berusik. Rupanya format telah berubah. Nasib baik dengan izin Allah dapat aku mengatasi cabaran tersebut. Begitu pantas teknologi mengheret penggunanya melewatinya. Alhamdulillah.

Aku ingin berkongsi pengalaman selama 4 hari 3 malam di Bandung bermula pada 29 Mei hingga 1 Jun 2012 yang lalu. Satu pengalaman yang manis kepada lapan orang ahli rombongan yang sama-sama mengharungi cabaran kerana berpergian tanpa pakej daripada Tanah Ayer. Kami menempah teket sendiri dan menggunakan agen tour di Indonesia. Cuak juga rasa di hati mentelahan mendengar pelbagai cerita negatif daripada kawan-kawan bahawa banyak penipuan telah berlaku. Namun dengan dorongan Sonata Anak Kancil , impian kami menjadi kenyataan.Agen Ramli Medan Tour memnag terbaik.  Perjalanan kami begitu lancar daripada permulaan sehinggalah kembali semula ke Tanah Air.

Kami berlepas dengan Penerbangan Air Asia daripada LCCT, Sepang   pada pukul 6.45 pagi  terus ke Bandung. Kami sampai Bandara Husin Sasteranegara pada pukul 8.00 minit pagi (9.00 waktu Malaysia) dengan perjalanan selama 2 jam 15 minit sahaja.

Check In

Tempat Duduk telah dikenalpasti
kita makan dulu
(prebook di galakan kerana 30% lebih murah)

 Bumi Bandung daripada udara
Penempatan yang begitu padat di Bandung
Lapangan Terbang Husein Sastranegara, Bandung

Selepas melalui proses imegresyen Indonesia makan bermulalah agenda kami selama 4H3M di Bandung yang terkenal dengan kawasan penempatan Tentera dan pusat membeli belah yang popular.

7 ulasan:

nadz berkata...

Assallamualaikum,
Seronoknya dapat melancong!
Mama Nadz tak pernah pun sampai lagi ke Bandong tapi telah membaca dan mendengar banyak cerita mengenainya dari kawan2 yang telah ke sana.
Mama Nadz menunggu catatan seterusnya dari Az.

Ayah Zain berkata...

Insya Allah Nadz , kalau ada kelangan akan disambung lagi.

mama ju, berkata...

Salam
Sayapun tak pernah ke sana.
Ceritallah lagi cepat2 sebelum terlupa..heheh

afeezz berkata...

assalamualaikum AZ : tak sabar nak tunggu cerita seterusnya... jgn lupa update tau...

Ayah Zain berkata...

As salam mamaju & Afeedz

Insya Allah. Dengan kekuatan dan dorongan kawan-kawan akan dicuba juga. Hari ni nak balik melaka, internet x ada. huhuhu

sonata anak kancil berkata...

Salam...teruskan AZ - nama saya dicanangkan...alhamdullilah - best kan service dia...boleh rekomen kat kawan2....(iklan percuma je...)

Ayah Zain berkata...

Salam Sonata
iya bisa di atur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...