Sabtu, 9 Jun 2012

Bandung Tour - Hari Pertama


09062010


Sesampai di Bandung, kami memasuki kantor imegresyen yang seolah-olah sedang memasuki bangunan *****  berbeza benar dengan LCCT. Tidak mengapa asalkan destinasi kami tercapai. Pemeriksaan berjelan lancar dan tidak mengambil masa yang lama berbanding dengan di Madinah tempoh hari. Pegawainya cakep dan mudah tersenyum menggunakan alat elektronik untuk mengenalpasi identiti PATI kami.

Di luar, kami menunggu agen yang akan membawa kami berpravisata 4 hari di Kota Bandung. Tunggu punya tunggu punya tak kesampaian jua. Hati mula bergetar adakah benar apa yang telah dicakap-cakapkan selama ni "orang Indonesia semuanya bisa....." Aku hanya berserah dan pasrah.

Setelah dihubungi, pemandu pelancung terperangkap dalam kesesakan lalu lintas. 'Macet pak, tunggui mentar yak pak. Nggak lama udah sampai"


Sesungguhnya jalan jalan di Kota Bandung sentiasa macet, namun dibandingkan dengan kota Jakarta, di bandung lebih nyamann.

Destinasi pertama ialah ke Bali Heaven. Sebuah pusat membeli belah berorentasikan Bali. Kami sampai lebih awal, BH masih belum beropeasi dan menunggu sambil mengambil gamar disekeitar outlet ini. Rupanya, semua pakej di Kota Bandung mewajibkan pelancung mengunjungi outlet outlet yang telah ditetapkan. Perkara ini sama seperti lawatan ke Kota Beijing beberapa tahun yang lalu.














Opss sori. Tempat lelaki ini dilengkapi dengan filter dan az belum pernah berjumpa di Pontian. hehehhe

3 ulasan:

sonata anak kancil berkata...

tentu banyak shopping ni....

Ayah Zain berkata...

banyak. tp utk orang. hehe

afeezz berkata...

assalamualaikum AZ : macam best jer Bali Heaven ni.... beli aper jer?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...