Khamis, 14 April 2011

Seperti Ular Kekenyangan

140411
Selepas Solat Zohor tengah hari tadi, hujan mulai turun. Daripada rintik menjadi renyai dan terus melebat. Aku terpaksa berpayung melangkah ke pejabat. Aku tidak tahu keadaan di luar sama ada masih hujan atau tidak kerana duduk dalam pejabat yang berhawa dingin. Kebetulan hari ini aku menghadiri mesyuarat bantuan kewangan pelajar. Tentunya sesudah mesyuarat kami disediakan dengan jamuan rengan. Wow tempe goreng dan pisang goreng panas. Aku tergoda juga dengan pisang goreng dan mencuba seulas. Yang menjadi sasaran ialah tempe goreng. Apa lagi aku pun membalun tempe goreng. Aku mencuba satu tempe goreng. Sedap juga, gareng sungguh tempe goreng itu, sudah lah gareng,  rangup pulak. Apa lagi, Satu persatu tempe goreng itu masuk ke mulut aku. Ngap........ngap.........ngap .............dan akhirnya aku tersandar kekenyangan.  Semasa aku keluar pejabat pukul 5.15 petang, hujan telah berhenti, udara begitu nyaman sekali dan apaabila selesai Solat Asar aku keluar walking menghirup udara segar selepas hujan. Waduhhhhh, lantaran kekenyangan aku tak larat nak berlari. Persis ular sawa selepas membahan seekor kambing menghela badannya yang berat. Aku gagahi juga untuk berlari..........  Udara yang sejuk tidak aku rasai lagi apabila badan mulai berpeluh. Dan akhirnya laluan sejauh 3km dapat juga aku habiskan dalam masa 30 minit. D rumah tersedia pulak kebab, kueh pow .......... $#%*&%$ ....... ALhamduliilah. Syukur nikmat.

1 ulasan:

Ayah Zain berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...