Rabu, 13 April 2011

Walking plus jogging

130411

Hari ini seperti biasa aku 'walking' keluar kampus. Terasa langkahku agak rengan dan tiba-tiba kaki aku terangkat dan terus melangkah laju. aik? aku boleh berlari? hehehhe. Biar betul. Aku terus menghayun langkah demi langkah. Hatiku terasa girang. Boleh berlari aku petang ini. Aku dapat rasakan badan ku panas kerana darah bergerak kencang. AKu berhati-hati takut kekejangan akan menyerang kaki kananku yang baru sahaja menyemboh. Ku sangka panas hingga ke petang tetapi tidak kesampaian. Tidak sampai 50 meter, aku mulai pancit. Aku memperlahankan langkah ku dan terus 'walking' semula. Aku 'walking' kemudian jogging dengan track yang agak jauh daripada kebiasaan. Aku memasuki ke laluan yang agak jauh ala-ala merentas desa budak sekolah. Aku melalui parit saliran, memasuki ladang kelapa sawit dan tiba-tiba menembusi perkampungan Bugis. Baju ku basah kerana simbahan peluh yang masham. Hatiku  puas kerana dapat berlari dan berjalan. Selepas Solat Isyak tadi, aku terasa begitu lapar, terasa macam menggigil pun ada. Justeru aku membuat ujian darah. Fuhyooooooooo, terkajuit aku. 4.0mml. Huhhhhh, padanlah rasa semacam. Apa lagi aku mengambil dua keping kueh kasturi, separuh berger kepunyaan mrszain yang dibeli dari pasar malam..........................

2 ulasan:

afeezz berkata...

assalamualaikum AZ : jangan paksa diri berjoging, buat sekadar yang mampu tp pertingkatkan setiap hari. lama2 nnt silap2 sy pon bole kalah ngan AZ....

Ayah Zain berkata...

hehhe. az tidak memaksa. tapi kalau tak paksa az akan terguling atas katil bila balik kerja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...