Isnin, 11 Oktober 2010

apa ke bendanya ni? (2)

111010

Terlalu cepat masa berlalu. sesungguhnya masa tidak menunggu sesiapa. Semalam az begtu teruja dengan nombor yang begitu cantik. Hari ini 101010 telah menjadi kenangan. Menjadi sejarah. Akan menjadi nostalgia   malar segar kepada mereka yang mengalaminya

bermula daripada beg seperti ini
anak ke-4 az menguntingnya
dilipat kepada dua pulak
di jahit kedua-dua sisi 
whopss! bertukar warna? heheh
warna biru belum siap semasa gambar ini di ambil
inilah hasilnya
hasil buatan anak ku untuk ibu dan ayahnya
beg ponjot menyimpan selipar untuk memasuki Masjid Nabawi atau Masjidil Haram


ngam untuk sepasang selipar

 
yang warna hijau untuk ibunya
berwarna biru untuk ayahnya
Semoga Allah memelihara anak-anakku sepeninggalan kami nanti
semoga urusan mereka dipermudahkan segalanya


26 ulasan:

Aki44 berkata...

Salam AZ...

Bagus ide anak2 anta utk tetamu Allah yg lain2.

Ada ape2 significantnya "hijau utk ibunya", "biru utk ayahnya" heheheh

rezeki berkata...

salam az

biru hijau hehehe
mcm pas dgn ameno pulak hahaha


apa2 pun , saya mendoakan yang terbaik buat az dan isteri ketika di sana

yg pasti setiap kali tiba musim haji dan saat jemaah mula berangkat, hati saya pasti teruja

KAMATO berkata...

Bila az nak berangkat?

afeezz berkata...

salam AZ : kreatif...

Kakzakie berkata...

Salam AZ,

Bangganya kakak dengan inisiatif anak AZ buat untuk ayah & ibunya.

Kakak dulu TM bagi free masa di airport. AZ tunggu kekadang di airport akan ada penaja/agen bagi free seperti tikar gulung dan puncut simpan selipar.

ALhamdulillah dah bersedia tu....

Ummi Humaira berkata...

salam AZ...

waw seronoknya rasa hati bila ada kawan2 yg nk berangkat ke tanah suci... jeles pun ada gak nie ,he he he

semoga AZ dan kakak diberi kesihatan yg baik ketika berada di sana... selamat mengerjakan ibadah haji , selamat pergi dan selamat kembali dgn dikurniakan haji yg mabrur...ameen

Ummufaiz berkata...

Salam AZ,

Kreatif sungguh, cantik pulak tu. Masa saya pergi dulu, isi kasut dl beg plastik yg bising tu. Org kelantan cakap beg plastik gelenyar. Lepas tu letak kat rak kasut (kena pastikan no rak diingat/dicatat). Kadang2 kasut hilang, tinggal beg plastik. Kadang2 plastik hilang, tinggal kasut.

ainhany berkata...

Salam AZ,

Alhamdulillah, menjadi saksilah karung kasut tu kelak...Muga2 ALLAH permudahkan AZ dan wf memunaikan ibadah haji nnti..

Selamt mnjadi tetamu ALLAH
Doakan Ain juggak .

nurazzah8 berkata...

Salam AZ,

wahh kreatif sungguh anak AZ, semoga mereka juga mendapat keberkatannya nanti sepanjang masa AZ dan isteri pergi mengerjakan haji..Ameen...

Semoga mendapat haji mabrur...

mama ju, berkata...

Salam AZ

Anak kreatif macam mak dah ayah jugak..bila nak buat pengumuman...

Ayah Zain berkata...

salam aki44

alhamdulillah. sebenarnya ibunya pernah nampak anaknya ini buat pencilcase, then dia minta tolong buatkan.

warna? tak ada apa-apa sebab rembat mana-mana beg yang ada dalam rumah jer. hehehh

Ayah Zain berkata...

terima kasih rezeki.

Doakan lagi az yer.

Ayah Zain berkata...

salam kamato, insya allah senin depan.

Ayah Zain berkata...

anak saya tu nak jadi arkiek. doakan dia berjya yer afeez

Ayah Zain berkata...

yer ker kakzakie. kekadang tu nasib juga.

apa-apapun terima kasih. Doakan az yer

Ayah Zain berkata...

salam kak umi

janganlah jeles. Insya Allah, nanti umi pun dapat juga buat haji ke sana. Insya Allah

Ayah Zain berkata...

salam umuhafiz,

heheh, kalakau yang plastik huilang tapi kasut ada. Ini mesti hamba allah itu tak ada plastik jadi dia kebas plastiknya pulak.

kak su berkata...

Salam AZ

Alhamdulillah.

Hasiltgn dr anak tercinta....

Moga AZ sekeluarga dirahmati Allah.

Wslm

Ayah Zain berkata...

salaim ainhanny

insya allah. Semoga dipermudahkan

Ayah Zain berkata...

salam nurazzah8

terima kasih. syukur kepada Akkah yang meberi rahmat

Ayah Zain berkata...

Salam kak Su

terima kasih kak suh. Semoga dalam rahmatan Allah sentiasa

Kak Sidah berkata...

Salam AZ,

Syukur dapat anak2 yang prihatin macam ni..ingat pada org tua nya..selamat ke Tanah Suci ..semoga mendapat haji mabrus..akak seronok sangat dgr Az dapat giliran kesana..insyaallah kita jumpa..

Kak Sidah berkata...

Salam AZ,

Salah eja pulak ..mabrur tu..

abang sulong berkata...

Salam,

Rupanya AZ nak mengerja haji. Selamat beribadat AZ serta isteri. Semoga bergembira ditanah suci dan mendapat haji yang mabrur. Amin

Ayah Zain berkata...

salam kak sidah

terima kasih bebanyak atas sokongan. hanya allah yang membalasnya

Ayah Zain berkata...

salam abangsulong

Insya Allah. Doakan az ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...