Sabtu, 9 Oktober 2010

APA KE BENDANYA NI?


Adakah anda tahu objek ini?
Diletakan di ruang tamu dan ia bergerak daripada kiri ke kanan
sekali pandang nampak seperti radar
mungkin tuan rumah hendak mengesan sesuatu kepada tamu yang datang barangkali
Objek  ini aku tenbak semasa makan-makan  marhaban disebuah rumah penduduk tempatan

heheheh
anda tertipu
objek di atas bukannya radar
ia adalah wind blower
kipas angin lah tu
kat sini aku tak pernah nampak pulak kat kedai elektrik
ataupun........ ada aku kisah tentang menda-menda ni
tuan rumah membelinya di London
ingatkan bahaya kepada kanak-kanak'
manalah tahu dimasukkan tangannya ke lompang yang ternganga itu
kan naya kalau putus tangan hehh

objek ini tidak bahaya sama sekali
ia tiada kipas yang berpusing hanya angin yang keluar drpd silender  bawah objek tersebut.
Begitulah innovasi dan   kreativiti manusia yang diberikan akal oleh Allah yang Maha Esa.



9 ulasan:

CT berkata...

hahhaha...kita tkena juga..sambil mbaca...pikirrrrrrrrrr...grrrrrrrr

Umi Azuddin berkata...

Salaam AZ,

lama tak tinggalkan jejak... heh

menarik bentuk kipas angin ni... kreatip... curious pulak saya... angin dia tuju ke atas, orang di sekeliling rasa sejuk tak? =]

kalau digunakan untuk latih kucing lompat melalui lompang tu pun ok gak... boleh dia masuk sarkas nanti... heheh

VpeaceV

mama ju, berkata...

Salam AZ

Wah mama tak pernah tgk alat canggih tu...Yalah beli kat London ...

Baguslah AZ ni..meneropong...

Tanya sikit bila AZ berangkat ke tanah suci?

mama ju, berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
afeezz berkata...

salam az : hahaha.... ingtkan bekas plastik yg dah takde bawahnya diletakkan atas bekas yg lain... ala2 dekorasi lah tuh...

Ayah Zain berkata...

salam CT,
awat pulak terkena. ok lah tuh

Ayah Zain berkata...

salam umi

yer ker.

dia ni macam perhiasan jer. angin dia macam tak terasa pun. kalau dekat ngan dia, terasa juga ler. tapi kalau duit tu dah tak tahu nak di gunakan boleh lah beli menda ni. hehhe

Ayah Zain berkata...

salam mamaju

insya allah minggu depan. esok lusa ayahzain akan umumkan.

Ayah Zain berkata...

salam afeez

hahhaha, macam biasa kamu ni buat az gelak besau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...