Isnin, 24 Ogos 2009

Berbuka

Ikan Kembong Kukus
 Pencicah air asam
Telor Masin , Sayur Kacang
Itulah menu  masa berbuka tadi.  Ya Allah, ya Tuhanku yang berkati rezeki yang   ku makan ini, kuatkanlah tubuh badan ku agar dapat ku beribadat kepadamu.
Katakanlah "sesungguhnya tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendakiNya". Dan barang apa sahaja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantikannya dan menggantikannya dan Dia lah pemberi rezeki yang sebaik-baiknya (QS34:39)

18 ulasan:

rezeki berkata...

Salam CZ,
menyelerakan lauk kg.
alhamdulillah.

zain berkata...

Salam CR,

Alhamdulillah. Memang rezeki la awak yer. Mana-mana no satu.

rezeki berkata...

Salam CZ,
alhamdulillah, rezeki ALLAH.
So, anak demamnya mcm mana ?

zain berkata...

Salam CR,
alhamdulillah berkat doa tuan tuan, mula kurang sket. saya suruh dia minum air banyak sket.

cikgu mas berkata...

salam

menu sihat ni en zain...boleh simpan sampai sahur ni...hmm sedap tu..

manzlie berkata...

salam cz...

saje jer dia buat kita macam nih..hmm takpa lah...selamat menjamu selera dan jgn lupa org makkah yer..

waslam

Hanis berkata...

salam pak zain,

bestnye ikan kukus & ayaq asam tuuu....huhuhu...3 hari dah menu berbuka hanis mee pak zain...sedih niee...huhuhuh

zain berkata...

Salam CM

Biasanya memang begitu, menu buka sama ngan menu sahur kecuali kehabisan baru diganti dengan menu ringkas iaitu telor goreng sahaja hahaha

zain berkata...

Salam Manzlie,

Apalah ada pada menu itu berbanding dengan CL kat sana. Dapat ke Multazam hari-hari, ke bumbung Haram waktu brbuka dan terawih ditambah dengan air zam zam. SubhanaAllah,Allah sayang sangat dengan ente. Ana memang sentiasa ingat orang kat Mekah sorang nil

zain berkata...

Salam Hanis,

mengapa hanis berbuka dengan mee pak zain? hahaha

Hanis nampak tak jam tu, 2 jam buat baru dapat on. tapi dia guna waktu 24 jam, keliru sikit kan? Cari gak yang 12 jam punya, tak jumpa pulak.

Noor berkata...

As Salam..

CZ.. cheq nak ciplak resepi tu untuk cheq berbuka petang kang.. sib baik kat umah ada ikan kembung.. emm.. part ayaq asam yang tak tahan tuh.. meleleh ayaq liuq.. tapi kalu cheq nyer ayaq asam ada daun kesum.. rincih halus2.. pas tu lawan ngan terung bakar (bakar atas dapur gas je).. hu hu.. layannnn..

psst.. semoga simanja pait cepat2 sembuh..

zain berkata...

Salam Noor,

x ada masalah tu,
Mak dia dah bawa lagi ke klinik, moga ia cepat semboh.

Hanis berkata...

alhamdulillah....pak zain dah berjaya mengembalikannyaa.. ;-)

zain berkata...

Alhamdulillah akhirnya terungkai juga msalah yang dihadapi

shami2 berkata...

Salam CZ,
Ringkas tpi selera tuh...ayaq asam tu...tk leh lawan..lah pembuka ...selera

p/s: nanti kalu kita semua dpt gtring sma2 kena buat pertndignan bt ayaq asam ..seronok acara nih...hehehhe

Imran Paris berkata...

Jealous saya tgk hidangan tu...rindu sgt dgn telur asin dan asam pencecah tu...bak sikit Pak Zain...pleaseee

zain berkata...

Salam Imran,

Hhheh, itulah yang dapat disediakan oleh isteri saya yang tersayang.

Bagi alamat, nanti saya kuriur kan

zain berkata...

Salam Sami2,

Terima kasih singgah rumah saya. Hehheh memang berselera buka puasa semalam. Masalahnya ister saya tak suka bertanding heheheh, tak dapek den nak nolong

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...