Jumaat, 28 Ogos 2009

Tiger Sky Tower, Sentosa Island, S'pore

Terbaca blog Shami2, bertanyakan beberapa soalan; Bagaimana kamu dapat meraih kecintaan Allah? Bagaimana kamu dapat memperoleh keredhaan Allah S. W. T.? Bagaimana kamu dapat menjadi seorang hamba Allah Subhanahu wa Ta'ala yang sesungguh.... Susah juga nak menjawabnya. Lantas AZ merujuk kepada ustaz. Ketiga-tiga soalan tersebut adalah mempunyai jawapan seperti berikut : Pertama berkaitan dengan Rukun Iman, kedua Rukun Islam dan ketiga Ekhsan. Nak senang kita guna 651 iaitu 6 Rukun Iman, 5 Rukun Islam dan 1 Ehsan. Ehsan bermakna ikhlas. Macam mana nak tahu ikhlas? senag mengukurnya: adakah kita mudah mengerjakan solat? adakah kita rasa terbeban mengerja solat terutama berjemaah atau adakah kita suka dengan kedatangan Ramadhan. Marilah kita sama-sama mengamalkan 651 agar kita mendapat keredaan Allah. Moga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita.


Tiger Sky Tower, Sentosa Island, S'pore

Located at Sentosa, Singapore's tallest observatory tower offers panoramic views at 131 metres above sea level across Singapore, Sentosa, Southern Islands, right up to neighboring Malaysia and the Indonesian islands. The Sky Tower has a capacity of 72 in its enclosed, air-conditioned cabin. The day and night views from the tower promise to be both scenic and breathtaking. Suitable for all ages, the Sky Tower is a key point of interest and forms a distinctive landmark as it gently revolves to a viewing height of almost 50 stories above the surrounding natural greenery. It also overlooks the upcoming Resorts World at Sentosa.

Semasa balik daripada surau semalam sambil mendengar radio Warna Singapura. Ustaz Hasan menerangkan  Puasa ada 3 rukun. 1. Niat puasa (waktu malam - Mazhab Imam Shafie kena berniat setiap malam; Mazhab Imam Maliki, berniat pada malam pertama sahaja namun pada malam berikutnya niat puasa hendaklah dilakukan juga ), 2. Imsak (menahan diri daripada perkara-perkara yang boleh membatalkan  berpuasa dan ke 3, orang yang berpuasa.

11 ulasan:

manzlie berkata...

salam ayah zain...

saya naik sekali jer 2 tahun lepas October 2007..tak best aar...


wasalm

Ayah Zain berkata...

Salam CL,

wow bangganya orang Mekah datang umah AZ. Orang pertama pulak tu.

Abang seronok nak SKT tu sebab bayar murah hehehhe. dengan pakej sehari RM70.oo sorang sahaja. Meliputi kos tambang, lunch, melawat tempat lain termasuk SKT tu. Mana nak dapat.

Kak As. berkata...

salam,

nampaknya CZ ni ayah yg penyayang sbb suka bawa keluarga makan angin.

smoga terus ceria nohhh.

cikgu mas berkata...

salam..

amboii AZ,nampaknyer org makkah sampai dulu tu...saya pulak kalau rasa nk ceria jengguk umah AZ dulu..


wah pakej dia murah yer RM 70x4 untuk keluarga saya tak sampai rm 300 lagi,pakej ni promosi ker??teringin jugak nk bawak anak-anak.AZ dok Johor muahlah ke sana yer!!!

Ayah Zain berkata...

Salam Kak As,

alhamdulillah, kalau dalam negara memang bawa semua la. kalau luar negara ermmmmmmmm, cukup-cukup ngan mrs zain jah.

apa menu petang ni (la pagi2 dah tanya makan........)

Ayah Zain berkata...

Salam cikgu Mas,

ermm, sebenarnya kat umah cuma tinggal mr n mrs zain je. masa tu p berdua jer sebb yang lain kat asrama. ah ha masa memnag murah, spore buat promosi ngan tour agen kat johor ni. la ni tak ada lagi. heheh

Che' Pit berkata...

hehe Ayah Zain,

uiks, pagi2 dah tanya menu? hmm jangan2 mak as cheq tu pun lum terpikir lagi nak masa apa ptg ni, hehe..

Ayah Zain berkata...

Salam Pijal,

Baru bangun ke heheh.

Che' Pit berkata...

salam AZ,

bukan baru bangunlah, baru online, hehe..
biasalah rutin pagi sabtu basuh baju dulu..

rezeki berkata...

Salam CZ,

Mmg betul CL tu ckp CZ. Tak seronok langsung pegi pulau sentosa . kami pergi few months later, patutlah singaporean hujung minggu lari malaysia. lagi satu kat sentosa asyik menanggung dosa penglihatan je lah.

p/s :
mcm mana pelari pecut simpanan arab saudi dh sampai pontian.
Ini kategori apa CL? Lari berganti2ke, lari dlm guni ke.
Tahniah CL.

CZ, kalau kat PKDM ramai betul pelari pecut, lelaki ada, pompuan ada, kanak2 ada, mak org ada, bapak org ada, mcm2 kategorilah.
Meriah betul,
alhamdulillah.
CZ, hanya ALLAH je yg dapat membalasnya utk CL.

Ayah Zain berkata...

Salam Rezeki,

hang ni tak abis ngan kategori pelari pecut. Kalau kategori over 50 rasanya AZ ngan abang megat jer. Gerenti az menang sebab abang megat tak suka masuk bertanding. (gurau yer pak megat)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...