Jumaat, 28 Ogos 2009

kek cokelat mrs zain

Salam, apa kabar? semoga terus berpuasa di bulan Ramadan al-Mubarak. Diam tak diam dah seminggu kita berpuasa. Hari ini, ayah zain rasa seluar longgar sangat, ce patnya longgar. Perut gendutku dah kempis rupanya. seluar saiz 33" dah melorot ke bawah. La kena cari seluar yang lama-lama. nasib ada saiz 31". Boleh pakai Alhamdulillah.


Balik rumah tadi untuk solat juamat, bau harum sangat kat dapur, rupanya mrs zain sedang membakar kek. Dia kata  buat kek cokelat, ermmm. 
Inilah rupa kek cokelat mrs zain. Dia kata tak ada cokelat rice. Nak makan sendiri tak apakan dia kata. Heheh, ok my darling. No hal
satu kek jer tu, bukan nya dua biji tau. Marilah turun sini kita berbuka kek nanti .
la, apa lah citer pasal seluar, nak kata perut gendut dah jadi slim ke heheh. lepas tu bawa citer kek pulak. Ada kena kena mengena ke. Ada aku kisah?

16 ulasan:

Noor berkata...

As Salam..

ala cz nih.. N3 yang sungguh brutal.. baru kul 3.30 ptg nih.. tunjuklah bila dah dekat bukak posa.. cair iman cheq.. ishh.. misti cekelat 'moist'.. hu hu.. cheq suka giler..

opss.. cheq no 1... la la la

Hanis berkata...

Salam ayah zain,

Ya Allahhh...td kata hanis..nie ayah zain sendiri dah ikut kuarkan entry makanan balik..hahahah
oooo ajak en rezeki & pijal ajeee....hanis tak ajakkk....huhuhu....
takpe lahhh..hanis pergi balik dok umah hanis laaa....minum ayaq manggo jd lahhhh...ayaq ABC pon ade...huhuhuhu...byeeee....

Ayah Zain berkata...

salam Noor,
tahniah no 1. heheheh, tak sabar nak tunjukkan hasil mrs zain bulan puasa ni. astaugfirullah,

Che' Pit berkata...

salam

hmm nampak yummyyyy.. mesti sedap kan.. hehe takper nanti bila2 ada rezeki balik kg pontian, sy dtg umah ayah zain yer..

Ayah Zain berkata...

salam hanis,

Tu la pasl, iman tak kuat kan? kata dulang paku serepih. Dah dunia begitulah jadinya.

Jangan la majuk, marilah mai sekali. banyak tu.

Ayah Zain berkata...

Salam Che pit,

eh eh Pijal yang hanis maksud tu awak ker? sedap nama pijal drpd che pit.

ok pijal, datang lah. lepas tu kita g makan kat mandela

Che' Pit berkata...

salam ayah zain..

hehehe iyerlah tu.. afisazlie, sazalie, sazlie, pijal, che pit, tu org yg sama, hehe..

hehe ayah zain nak panggil pijal pun boleh.. kan dah dekat dgn nama betul sy..

hmm ayah zain pontian kat mana? tapi mmg teramat jarang balik pontian sbb dah takde sape.. cuam adik tiri emak jer yg tinggal..

Ayah Zain berkata...

salam pijal

kat ayer baloi. nanti esok lupa az paparkannya.

ingatkan orangtua kat pontian

Che' Pit berkata...

salam ayah zain,

pontian tu kg mak jer tapi org tua kat segamat.. mmg duk segamat.. hmm ayer baloi ek? hehe dekat ler.. rumah arwah atuk tak jauh dari pejabat pos kecik tu.. parit panjang kat dlm tu sepupu sepapat bugis mak.. kat lorong kelabek.. nama lorong tu sempena nama arwah moyang dulu.. tok kelabek..

cikgu mas berkata...

Salam..en zain

untung badan dapat mrs zain tu,pandai serba serbi...terliur nya tgk kek tu...mintak resepi..


P/S:he,he,he pyjarl publishkan salasilah keturunan dia,wooii cucu tok kelambit rupanyer...keturunan bugis daeng parani..oooooooohhhhhhh,patutlah!!!!hmmmmm..fahamlah CM

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

Ingat dah lupa mai umah AZ, tima kasih la datang.

mrs zain senyum sumbing bila cm minta resepi.

no problem, siapkan pengkersnya.

wah mrs zain dah siapkam menu pertama ikan cencaru goreng sumbat sambal kat belakang. bestnya

Ayah Zain berkata...

Salam pijal

tak sangka u ada kena mengena ngan tok kelambit.

shami2 berkata...

Salam CZ

CZ kita lalu jerrr......eikkk sebiji jer ...taperlah kita singgah kemudian...ckap kt mrs, nanti time kita datang buat cheese kek boleh...hehehhe

Hanis nak join ....boleh ker,

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2,

ok. bole singgah, cukup tu.

mrs zain kata kalau nak chesse cake kena g secret recepi. hehhehe

Che' Pit berkata...

huhu ni bila masa lak cheq ni ada kaitan dgn tok kelambit? silap salah silah tu ler..

hmm CM berani le main2 dgn cheq.. cheq keturunan bugis, keturunan lanun.. jgn sampai cheq melanun CM, hahahahahaha (gelak devil)

Ayah Zain berkata...

Salam Pijal,

Dia belum tahu penangan orang bugis.

Pijal, AZ sekarang duduk dalam sarang bugis. Nama surau yang ada aircon ni tertulis, surau perkampungan orang bugis, ot keroma,
Siap persatuan lagi tuh. ni akhir tahun g melawat ke makasar sambil cari suku sakat kat sana. (betul ke mksar tak ingat hehhe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...