Sabtu, 13 Ogos 2011

Jangan Pegang-pegang, jangan ramas - ramas

13082011


Aku perasaan pokok bunga ini di rumah kakakku di Palong 4. Mempersonakan mataku dikala pertama kali memandangnya. Berdaun hijau (kalau kuning, alamat nak mam&#@kan?) dan berbunga merah. Apabila aku bertanya kakak aku, nama bunga tersebut!!!, masya allah. Lucahnya. Selamba dia berkata  "p$p$t anjing". .Maka aku pun berkata, boleh tengok je pokok, tak boleh dipegang. Kenapa pulak takboleh pegang katanya. Nanti kena samak. kekekekke

Sebijikan bentuk bunga ini? seakan-akan  juga.

Dalam Bahasa Inggeris ia dipanggil Costus. SubhanaAllah, tetiba aku terpandang pokok ini ada di Surau Anak Bugis . La, selama ini  aku tak perasan langsung pokok itu. AKu bertanya kepada seorang jemaah nama pokok dan dia tidak mengetahuinya dan aku pun memberikan jawapan lantas dia ketawa ...



6 ulasan:

afeezz berkata...

assalamualaikum AZ : kat umah sy pon ade pokok ni. tak tau plak nama dia p$p$t anjing pasal ia lebih serupa macam k$te anjing jer... hahahha

Ayah Zain berkata...

Alaikum salam afeez:

ada banyak pokok tu rupanya. mana-mana dia ada di laman rumah orang

Rozali berkata...

Assalamualaikum Tn Hj AZ

kita tukar namanya ajer....
'bunga bara api'...he he

Wassalam

Ayah Zain berkata...

salam atuk

itu kena buat upacara penukaran nama. takboleh tukar suka suka.nama khas itu.

mama ju, berkata...

Salam AZ
eh tak pernah pulak tgk bunga macam tu,
Pandainya org2 dulu bagi nama, macam2...

Ayah Zain berkata...

salam MJ


hahhaha, itu ler pasal. entahlah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...