Khamis, 30 September 2010

Beraya bersama blogger PDKM

300910

Berkesempatan berhariraya di Rumah Kak Sidah di Kg. Nakhoda, Bt. Caves Selangor.
Sebenarnya program berhariraya dengan Kak Sidah sepatutnya berlaku di Kg. Tanjung Penajis, Rembau Negeri Sembilan pada 2 hariraya tetapi kerana kesibokan masing-masing  berhariraya, program ini ditangguhkan kepada suatu hari yang lain.
Akhirnya pada Ahad 19 Sep, program ini dapat dilaksanakan juga.

Tidak menyangka langsung bahawa pada hari tersebut kak sidah mengundang sama-sama rakan-rakan bloger PDKM, maka dengan itu dapatlah az bertemu dengan Hanis, Syima, Atikah, taj, Atok dan isteri serta   sipemalu   Zzeefa Laffa.

Kerana tidak menyangka yang rakan-rakan blogger turut sama aku mendahului mereka kerana KS mengajak bersarapan pagi di rumahnya. Hanya diperjalanan barulah aku ketahui duduk perkara sebenarnya

tu dia sarapan/minum pagi tersedia di atas meja
mee goreng special ala Rembauan, Soto, rendang Tok dan kueh raya
Tengok tu susunan pinggan mangkok ala hotel
kellas gitu kak sidah


tuan rumah melayan mesra mrszain dan anak-anak
budi naik tuan rumah tidak dapat dilupakan

Sedang enak makan, di luar kedengaran tetamu datang lagi, mari kita lihat

tu dia ketibaan Ratu PDKM


kenal ke dengan bidadari PDKM ini?
Taj 
di ikuti oleh atok dan keluarganya


3 jelitawan sedang menunggu giliran
sabar nooo, az tinggal sikit jer lagi ni
Taj dah  tak sabar, bangun dulu nampaknya

wow, meriah anak-anak dara ini menikmati juadah


tu dia si Zzeefa Laffa, berdiri hormat
 si  panglima kecil Wangsa menyambut sebagai tanda  hormat 

gendang gendung tali kecapi

kenangan terindah di Rumah Kak Sidah
Sajak nampaknya si ratu itu, macam ngam aje
macam pinang dibelah dua
mudah-mudahan
amiiin


24 ulasan:

Azima berkata...

Salam AZ,

Bestnyer dpt berkumpul ramai2 mcm ni...terasa sungguh istimewa ukhuwah yg terjalin di alam maya ke alam realiti..

InsyaAllah..moga2 saya dapat bertemu dgn Az dan rakan2 blogger yg lain nanti..

Ummi Humaira berkata...

salam AZ...

kemeriahan n kemesraan yg diceritakan AZ , dpt ummi rasai nya...

mudah2an lepas ni (hujung tahun ker) ada lg perjumpaan untuk semua ...

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

seronok dapat jumpa sesekali macam tu
moga berkekalan

kereta AZ dah ok yer
Alhamdulillah

Wassalam

mama ju, berkata...

Salam AZ

AZ tarih tu 19 Okt? betul ke?

Ahad ni kalau pegi kedai dtg rumah mama ya...maybe geng dtg ptg..

mamaju.

afeezz berkata...

salam AZ : org blog maner kenal Zzeefa Laffa... itu kat fb jer.. heheh

sonata anak kancil berkata...

saya je tak sampai2 lagikkk....banyaak no alasannya !!! oh rakan2 seperjuangan sekalian...bilakah kita dapat bertemu lagi.....semoga ukhuwah islamiah berpanjangan....

Kehidupan Makkah berkata...

Alhamdulillah meriah suasana raya....

rezeki berkata...

salam az

seronok


dah dapat no KT ke belum ?

Kakzakie berkata...

Salam AZ,

Seronoknye beraya sakan. Yang tukang sedia makanan tu tambahlah seronok bila org suka makan....

Sudah makan jangan lupa cuci pinggan tau....

shami2 berkata...

Salam az..
Meriah nampak..tuh alhamdulillah

PINATBATE berkata...

Aminn..saya ikut mengaminkan doa AZ tu..mmg sama bujang sama padan tu ;)

Ayah Zain berkata...

salam azima

betul tu, kalau azima ada lagi special

Ayah Zain berkata...

salam umi,

semoga kita dapat berkumpul ramai-ramai lagi macam dulu

Ayah Zain berkata...

salam rozali

Insya Allah. Semoga Allah memberkati hubungan kita

Ayah Zain berkata...

salam mamaju

hhehe, terima kasih yer.

ahad? kedai mana tu? Kat Belahan tampok ke

Ayah Zain berkata...

salam afeez

tidak mengapa. lama-lama depa kenal juga nanti

Ayah Zain berkata...

Salam SAK

Tak apa, nanti ada masa dan katika kita akan dapat bertemu kembali

Ayah Zain berkata...

salam Hj Arshad

Alhamdulilllah. memmang meriah bila bloger PdKM bertemu dan berkumpul ramai2 gitu

Ayah Zain berkata...

salam rezeki'


alhamdulillah, belum rasmi lagi. nanti saya bagi tahu

Ayah Zain berkata...

salam kakzakik

hehheh. betul tu, ks tersenyum lebar bila tetamu datang.
basuh pinggan? anak-anak dara tu basuk kot heheh. az balik dulu

Ayah Zain berkata...

salam shami2

alahmdulillah. memang seronok tahap gaban.

Ayah Zain berkata...

salam pinat

insya allah , moga dipermudahkan jodoh mereka

Kak Sidah berkata...

Salam Az,

Wah akak dah tertinggal n3 ni..sibuk laa az tak sempat nak jengah..anyway akak pun terharu kerana kesudian az dan geng PDKM hadir kerumah akak..semoga jalinan persahabatan ini kekal berpanjangan..AZ org KL beraya lagi..

Ayah Zain berkata...

salam kak sidah.

sama-samalah kita meupuk perhbungan ini sehinga ke akhir hayat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...