Selasa, 11 Mei 2010

semangat juang

110510
Hari yang paling sibuk
CM kata sibok teramat sangat tahap gaban
Afez kata sibok sampai peringkat ke-7
daripada pagi sampai ke malam
melayan kerenah yang pelbagai
semuanya hendak dilayan
supaya tidak ada sebarang aduan
walaupun pagi tadi badan terasa nak demam
digagahi jua
kuatkan semangat yang ada
hasilnya
Alhamdulillah
setakat ini masih boleh bernyawa lagi
esok tidak tahu
Mohon kepada Allah
supaya semua berjalan seperti yang dirancang
justeru
tidak sempat untuk melawat ziarah teman-teman
maaf jua dipinta
ada kelapangan
bersua juga
bersapa di alam maya.


 (Dia lah yang menjadikan matahari bersinar-sinar (terang-benderang) dan bulan bercahaya, dan Dia lah yang menentukan perjalanan tiap-tiap satu itu (berpindah-randah) pada tempat-tempat peredarannya masing-masing) supaya kamu dapat mengetahui bilangan tahun dan kiraan masa. Allah tidak menjadikan semuanya itu melainkan dengan adanya faedah dan gunanya yang sebenar. Allah menjelaskan ayat-ayatNya (tanda-tanda kebesaranNya) satu persatu bagi kaum yang mahu mengetahui (hikmat sesuatu yang dijadikanNya (QS:Yunus:10:5)

17 ulasan:

mama ju, berkata...

Assalamualaikum AZ

Apa2 pun moga dalam kebahagian dan diberi ketenangan.Banyakkan berehat..

Nak hiburkan hati pergi ke N3 baru CM.Dapat senyum sikit....

manzlie berkata...

salam from Makkah


moga az senantiasa sihat walaupun sibuk bekerja..insyalah


waslam

CM berkata...

salam..

take ur rest az..

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

moga Allah permudahkan segala urusan
serta sihat senantiasa

Wassalam

afeezz berkata...

salam AZ : alhamdulillah.....

rezeki berkata...

salam az

sekarang musim demam, cuaca tak menentu, semoga kita sihat selalu

mak itam dah demam

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

keje memang tak abis2...yang dah pencen macam kak nab ni pun ada keje gak...keje sebagai suri rumah, lagi byk dari keje seorang guru..huhuhu!!

AZ, take care!

shami2 berkata...

Salam AZ...

Doa kami semua mudah-mudahan AZ sihat dan sembuh seperti sedia kala....makan ubat yer Az...pantang makan yer..jgan pantang jumpa ..hheheh

Ayah Zain berkata...

Salam Mamaju,

ermm,
belum boleh berehat lagi ni. Bersabar aje semoga hari ceria semata

Ayah Zain berkata...

Salam Manzlie,

terima kasih atas kata-kata penuh bermotivasi

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

terima kasih atas ingatan mu itu

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali,

Insya ALlah, semoga Allah mempermudahkan urusan hambaNya ini

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez


Alhamdulillah kembali

Ayah Zain berkata...

Salam Rezeiki

Insya Allah. Sdetakat ini masih boleh bernafas lagi. hehhehe

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Nab,

betul tu. kerja tak pernah abis. Tak apalah selagi bernafas, kerja, kerj, kerja

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2

hehhe, tu la masalahnya, Pantang jumpaabis di balun.

yassir berkata...

Maksiat!!!!! Negara Islam Malaysia Luluskan Lesen Judi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...