Sabtu, 22 Mei 2010

Telefon Bimbit

200510
Perjumpaan unit HEP dengan parent pelejar

Tengah hari semalam (khamis) semasa aku masuk ke pejabat, aku dapati ada persidangan tergempar. Persindanagn  antara  Pengetua, Timbalan Pengetua Hal Ehwal Pelajar (TPHEP), Ketua Warden dengan ibu salah seorang pelajar Tingkatan 5

 ibu tersebut kerana anaknya telah melanggar peraturan sekolah.Anaknya memiliki telefon bimbit. Telefon bimbit adalah item larangan.  Anaknya terkantoi kerana telah ditangkap oleh waden. Lebih malang lagi  di dalam telefon tersebut terdapat sistem pesanan ringkas (SMS) yang mengandungi unsur lucah.

Saya sempat meneliti kandungan sms tersebut dan terbukti terdapat butiran  yang tidak sesuai untuk pelajar remaja.

Ibu pelajar tersebut akur dan  menerima penjelasan pihak sekolah dan juga akur dengan keputusan yang yang ditetapkan oleh pihak sekolah. Alhamdulillah.

Semoga hukuman yang dikenakan dapat diambil iktibar oleh pelajar tersebut.


12 ulasan:

manzlie berkata...

salam from Makkah


salah satu masalah besar yang melanda sekolah2 di zaman ni adalah telephone bimbit yang telah di salahgunakan oleh pleajar pelajar sekolah...


waslam

Ayah Zain berkata...

Salam Lie,

itu la dia.
itu la pasal.
semuanya disalahgunakan.

Aida Ali berkata...

Salam. Kita hanya boleh membuat setakat yang kita mampu saja. Selebihnya terpulang kepada pelajar-pelajar itu sendiri untuk mengawal diri berhubung dengan penggunaan telefon bimbit ini.

mama ju, berkata...

Salam AZ

Tulah telefon....ada baik ada buruk..susah juga nak kawalkan?

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

ada susah...tak ada susah..

afeezz berkata...

salam AZ : masa zaman muda2 dulu ade jugak la menyalahgunakan kemudahan hp ni.. hihih.... skrg tak lagi, dah tua...

Ayah Zain berkata...

salam A. Aida

yer la. Kita hanya boleh menasihati mereka sahaja. Semoga hati mereka dapat menerima nasihat itu. Jgan masuk telinga kiri keluar telinga kanan

Ayah Zain berkata...

Salam MamaJu,

sebenarnya kita buat pandang sebelah mata sahaja telefon bimbit tu, tapi mereka tak pandai nak cover. Bila kantoi, terima ajeler

Ayah Zain berkata...

Salam kak Nab,

betul tu. semuanya sereba salah (lirik lagu)

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

engkau tu biasa lah. hahah. Tapi masa kamu sekolah dulu, henfon dah ada yer.

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

ada, tak ada pun susah juga
kena ikut peraturan leee

Wassalam

Ayah Zain berkata...

salam rozali,

henfon memnag dah satu keperluan. patutnya budak2 ni kalau ikut peraturan kan ok. hhee tp namapun budak yek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...