Sabtu, 8 Mei 2010

Sup Tulang

080510
Adakah anda serig melakukan kesilapan?
orang berkata kesilapan adalah sifat manusia
orang berkata kesilapan lumrah manusia
kerana manusia mempunyai kelemahan
walaupun Allah memberikan akal
namun manusia sering mebuat kesilapan
Kita boleh memaafkan kesilapan
TETAPI
kalau kesilapan itu kerana LALAI
inilah yang tidak dapat diterima
kesilapan kerana kelalaian
Sukar untuk menerima kesilapan kerana kelalaian
MENGAPA?
kerana lupa?
manusia sering lupa
Tun Mahathir berkata
Melayu mudah lupa
justeru turun ayat
demi masa
Allah telah mengingatkan manusia
marilah kita sering ingat mengingati
pesan berpesanan
agar kita tidak lupa
ada yang menyarankan
senaraikan
tuliskan
apa yang perlu dilakukan
fikirkan semua faktor
kaji semua aspek
yang lain serahkan kepada Allah
Allah tempat kita mengadu dan meminta
Insya Allah, Allah akan membantu

Gambar hiasan
Sup Tulang Benut
penat berfikir?
kita makan sup tulang Benut

22 ulasan:

mama ju, berkata...

salam AZ

terimakasih kerana dapat baca tazkirah pagi.
Bestnya lepas dengar syarahan tadi dapat makan sup pulak! tApi sup tu macam banyak lemak je...

nadz berkata...

Salam AZ,

Terima kasih kerana saling ingat mengingati dalam Tazkirah pagi Sabtu ni. Terkadangnya lupa menyebabkan sesorang makan hati.
tapi pagi ni ada sup tulang..sedapnya
Terima Kasih.
w/salam

PINATBATE berkata...

sedapnya..

SiNoMoSa berkata...

Salam Ayahanda,

Kebanyakan kesilapan tue berlaku kerana kita tidak tahu, tidak mahu ambil tahu dan buat2 tidak tahu.

Adakalanya manusia ini EGO utk mengaku kelemahan diri sendiri. Dan tidak berusaha untuk memperbaiki diri. Bak kata AZ "ada aku kisah?" hihi

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

kita saling pesan memesan!

pesanan kak nab buat AZ..take care!

manzlie berkata...

salam ayah zain..

woww nampak sedap jer...terliuq orang makkah nih..


waslam

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

tapi jangan kita lupa atau lalai
sebab sup tu banyak lemak
lain pulak jadinya

Wassalam

مسافر_اسلام berkata...

Salam az...apa kabar az...sihat tak...kesihatan az cam ne...kencing manis ok dah ke?

sedap kan sub tulang tu...atau sub perut tu.

Salam.

qaseh mas berkata...

salam ayah Zin
terima kasih atas ingatan ini
saya ni memang selalu lupa...hi hi sampai suami pun selalu bebel kat saya disebabkan tabiat lupa saya ni.

rezeki berkata...

salam az

“Demi MASA. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh. Yang berpesan-pesan dengan KEBENARAN. Yang berpesan-pesan dengan KESABARAN”.

afeezz berkata...

salam AZ: sy tak gemor sgt sup2 ni...

Ayah Zain berkata...

Salam MamaJU

ermmmm,memang tak digalakan makan sup hehheh

Ayah Zain berkata...

Salam Nadz

ye sama-sama kita mengingati

Ayah Zain berkata...

Salam Pnat,

alhamdulillah

Ayah Zain berkata...

Salam Sinomosa

Kadangkala terlepas pandang. huhuhu

Ayah Zain berkata...

Salam kak Nab

Terima kasih naaa

Ayah Zain berkata...

Salam Manzlie,

yer ke terlioq, ermmmmm

Kmai kat sini banyak klai terlioq dengan hidangan Makkah espchicken manday

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali

hehehheheh,

Ayah Zain berkata...

Salam MI,

kencing manis mana boleh ok. Bertahan jer.Kalau kawal dia ok, tak kawal dia tak ok.

Ayah Zain berkata...

Salam Qaseh Mas,

tak apa,kita coba jangan lupa

Ayah Zain berkata...

Salam Reseki

Demi manusia, manusia itu dalam merugi kecuali mereka yang sering berpesan-pesanan

Ayah Zain berkata...

Salam afeez,

ermmmmmmmm selera kita berbeza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...