Ahad, 9 Mei 2010

Tahu Bakar

090510
satu hari setengah az dan famili tiada di stesyen kerana berada di luar stesyen.
Masa hujung minggu dipenuhi dengan berada dijalanraya.
jalan-jalan cari makan la katakan
maka tak sempat nak ziarah rumah kawan-kawan


di perjalanan AZ sempat merakamkan satu aktiviti membuat tahu bakar
Sebenarnya tahu ini telah siap di goreng terlebih dahulu
hanya di bakar agar tahu itu panas sedikit
kemudian tahu bakar itu diletakan  sos
maka itulah dia tahu bakar

beberapa keping tahu yang sedang di bakar di atas kuali

Persediaan membuat sos
masukan sedikit gula dalam mangkuk pembancauh
sambal dan sos rojak digaul mesra


sos sudah siap
tahu goreng di potong-potong

di campur sedikit taugeh

Tahu bakar sudah siap untuk dihidangkan dan dimakan

12 ulasan:

afeezz berkata...

salam AZ : nyam3... sedap2 tahu bakar.....

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

yaang ni tak berapa sedap heheh.

CM berkata...

salam az

paberett cm ni,,,jom cm melanja mkn tahu bakar kt telok mas tu,,,

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

Bila tu? nanti kita set masa.Oraittttttttt?

Cuti sekolah dah tak lama lagi kan

mama ju, berkata...

salam AZ

AZ belanja MRS kat mana hari ni?

Mama baru makan tahu bakar kat JPA Putrajaya. Nampak ok, sedap juga tapi manisnya tu tak tahan!

Ayah Zain berkata...

tadi bawa makan kat pontian city. mkan kat zam seafood

SiNoMoSa berkata...

Salam AZ,

tauhu bakar..wah3 kalo ada sotong, kangkung lagi besstaaaa!!

shami2 berkata...

Salam AZ...

Tak pernah jumpa tauhu bakar cam tu...hehhe kat maner tu...
Aikk naper meja makan tu cam dalam n3 CL..yg makan asam pedas kat kg baru....hehheh

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2

yer sama heheh. tapi itu bukan kat kg baru

Ayah Zain berkata...

Salam Sinomosa

hahahha, memnag sedap tapi lepas tu siap la bersin dengan penangan sotong heheh

nadz berkata...

Salam AZ,

Tahu bakar ni makan ngan nasi atau makan gitu-gitu ja..
Terima kasih kerana siarkan resepi macam ni, first time tengok Tahu di bakar..
w/salam

Ayah Zain berkata...

Salam Nadz,

menu itu di makan begitu sahaja. Memnag sedap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...