Sabtu, 1 Mei 2010

kesepian



Dikala aku kesepian
aku selalu memikirkan
kemanakah hala tujuan
dimanakah aku akan disimpan

mengapa aku sering lupa
untuk apakah aku dilahirkan
untuk apakah aku dihidupkan
untuk apakah umurku diperpanjangkan

mengapa lupa
Mengapa aku lupa
Mengapa aku sering alpa
Mengapa menzalimi diri seadanya

Esok atau lusa kamu akan kembali
Menghadapi pencipta yang abadi
Entah bisa kamu memperbaiki diri
Juteru Segeralah bermuhasabah diri
Agar tidak jadi orang yang merugi

demi matahari, dan sinarnya di pagi hari

24 ulasan:

My Life berkata...

salam
ayah zain
ambik tempat dulu... hehehehe

My Life berkata...

salam
nak ambik perak.. heehehhe

My Life berkata...

salam
ambik gangsa dulu
baru komen.. hehhee

My Life berkata...

salam ayah zain
sepi itu indah...

sonata anak kancil berkata...

ade masa memang kena fikir ke mana kita akan pergi...petang tadi pun...cakap kat hubby....kalau saya mati....

مسافر_اسلام berkata...

Salam az...sedap berpuitis..hebat

manzlie berkata...

salam from Makkah


Di kala cl kesepian ..ku hanya masuk ke dalam HARAM....alhamdulilah


waslam

Atikah berkata...

Salam AZ,
Pandai Az berpuisi...

Ayah Zain berkata...

Salam My Life,

terima kasih atas support. Terharu ni. Terasa macam kat PDKM pulak ni.

sepi itu indah? ermmm

Ayah Zain berkata...

Salam SAK,

itulah yang bermain di minda, kalau kita mati.......... semoga Allah mengampuni kita.

Ayah Zain berkata...

Salam MI,

anakanda pun apa kurangnya bila berpuisi

Ayah Zain berkata...

Salam CL,

CL untung bila kesepian ada tempat hendak di tuju......

Ayah Zain berkata...

Salam Atikah.

terima kasih yer

مسافر_اسلام berkata...

Syukran..tp tak boleh lawan tokei.

My Life berkata...

salam ayah zain

iyer sepi itu indah..

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

ada kalanya sepi itu indah...ada kalanya sepi itu tidak elok buat diri kita!!

Ayah Zain berkata...

Salam MI,

hhehee, siapa pulak jadi taukeh tu

Ayah Zain berkata...

Salam MyLife

sepi memang indah tetapi kesepian itu satu penyeksaaan

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Nab,

saya bersetuju dengan kak nab. Malam yang sepi memberikan ilham kepada penulis dan sebagainya

rezeki berkata...

salam az

sepi hehehe jgn sapi pasal sapi tu lembu hehehe

sentiasa bermuhasabah diri agar tidak lalai dan alpa, insyallah

Ayah Zain berkata...

Salam Rezeki,

insya Allah. Terima kasih

S berkata...

salam,

Az,
dikala sepi
Mrs AZ ada.

Ayah Zain berkata...

Salam S,

memang mrsz ada, tak dapat dinafikan itu

مسافر_اسلام berkata...

tentu la tuan punya blog...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...