Ahad, 4 Julai 2010

hujan lagi

040710
Hujan
setiap petang hujan
hari-hari hujan
Di sepanjang perjalanan pulang daripada Melaka tadi
hujan tidak berhenti
lebat sekali
memandu dilebuhraya perlu berhati-hati
kalau idak ......

hujan yang turun  bawa rahmat
rintik rintk hujan ibarat manik yang berkilau
apabila jatuh ke air membentuk satu gejolak air yang indah sekali
hujan yang turun akan menyuburkan kehidupan
tanaman akan subur menghijau
itulah anugerah Ilahi


tetapi begitulah
namun hujan yang turun
memberi impak juga
petang jumaat yang lalu  sepatutnya ada perhimpunan pelajar
untuk taklimat program perkemahana di dataran
walaupun hujan perhimpunan tetap dijalankan juga
koridor dijadikan tempat perhimpunan hehhe
tidak menjadi masalah
program yang dirancang tetap dijalankan


Ketua Program sedang memberikan taklimat

16 ulasan:

Rozali berkata...

Assalalualaikum AZ

KL pun mendung aje hari ini
kain yg dibasuh sampai sekarang masih lembab lagi

Wassalam

Ummi Humaira berkata...

salam AZ...

hujan yg turun bagaikan mutiara.


pandu perlahan2 biar selamat
iringkan doa jangan dilupa
hujan yang turun bawa rahmat,
Rahmat yg sorang ummi dah jumpa.

he he he

sonata anak kancil berkata...

memang hujan petang tadi...best...tak payah siram pokok

Ayah Zain berkata...

salam Rozali,

itu lah dia.kalau ada anak kecil memang penuh cabaran tu.

Ayah Zain berkata...

Salam umi,

pandai umi gurau yer.
untung umi dapat Rahmat tu.......

Ayah Zain berkata...

salam SAK

petang adi lebat betul hujan kat melaka kan?

Raymond Mersing berkata...

Hujang oh hujang..
Penyu menangis siapalah yg tahhuu

rezeki berkata...

salam az

hujan

sejuk sikit bumi
pokok tak payah siram hehe

ina berkata...

Salam AZ,

Ayah Zain pi sekolah mana kat Melaka tu.

Hujan2 nie sejuk sikit rasa.

nadz berkata...

Assallamualaikum AZ,

Hujan...kekadang ribut kat sini..
Kalau sekolah kat kampung ni..kalau hujan lebat....kedatangan seriyat(sikit)

Besarnya sekolah cikgu

mama ju, berkata...

Salam AZ

Tiba2 mama teringat lagu Sudirman...hujan yg turun bagaikan...

Hujan membawa rahmat.

Ayah Zain berkata...

salam RM,

sebab kita tak duduk dalam dunia penyu......... hehehhe

Ayah Zain berkata...

salam CR,

maka kita dapat buat kerja lain kan? hehehh

Ayah Zain berkata...

Salam Ina

az tak p sekolah mana-mana, az balik umah mrszain hehheh. lama dah tak menjengok.....

Ayah Zain berkata...

salam Nadz,

memang pun, dah nak buat macam mana kan, faktor pngankutan, mereka naik hondua, orang bandar anik honda

Ayah Zain berkata...

salam mama ju,

lagu sudirman tu memnah malarsegar. tak jemumendengarnya.

baru2 ni az download lagu anak dara nyanyian mat sentul, putera bongsu kata apaler lagu ni,tak masuk kepalala.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...