Sabtu, 27 Mac 2010

270310 : Hari ini Hari Sabtu. Hanya beberapa hari sahaja lagi Bulan Mac akan menghilangkan dirinya dan genaplah suku tahun pertama 2010. Hari ini aku mendapat arahan mewakili boss menghadiri satu majlis pengangerah di sebuah sekolah di Alor Gajah, Melaka. Jauh juga perjalanan aku hari ini. Sambil-sambil memandu aku teringat Cikgu Sonata  yang sedang sibok menguruskan perkemahan pengawasnya. Teringin aku menerjah cikgu sonata ini. Justeru aku teringat Cikgu Mas untuk mendapatkan nombor cikgu Sonata, namun hampa CM enggan menjawab panggilan aku. Ada aku kisah? Aku menelofon sorang lagi sahabat baik aku di PDKM, alhamdulillah. Berjaya.

Sementara aku berbual dengan sahabat baik ini , SMS menerjah ke henfon aku, " salam. yup az cayang mas ada pkbgn staf. Cite la apa leh sy tlg'. Ooo SMS daripada CM, aku tak faham tulisan rengkas CM itu, minta maaf CM, masalah az dah selesai hehehh. Kelemahan aku ialah apabila aku dah dapat apa yang aku hendak, aku terlupa ............ Minta maaf CM, az lupa nak balas SMS itu. Jawab kat sini lah.

Meriah majlis sekolah ini
in purple

Gimik Persamian
Nampak robot itu?
membawa perutusan kepada Perasmi
Robot itu memindahkan perutusan kepada kereta robot
Kereta robot berjalan atas landasan

Sudah mula bergerak
Perasmi menunggu dengan debaran
Sampai ke idak ni
Alhamdulillah
sampailah perutusan itu untuk di tandatangani

Selepas itu majlis penyampaian hadiah bermula
Lamanya majlis ini kerana banyaknya hadiah
dan penghargaan untuk di sampaikan
Maka aku mendapat idea untuk menghubungi cikgu Sonata
Maka bermulalah episod perkenalan antara 2Z ini.
Mak oiiiii macam dah kenal berkurun
begitu rancaknya perbualan 2Z itu
jangan gossip aarr tak ada apa-apa
berkisar hal-hal perkemahan cikgu sonata itu aje
Sayang tak leh nak terjah kerana tak tahu bila la majlis ini nak selesai.
Nanti karang Sonata Anak Kancil tertunggu-tungu pulak
penungguan itu satu penyiksaan
lantas aku mengatakan lain kali
datang dengan mrszain lebih seronok


masa di tunggu-tunggu
best nampak
terbuka selera
dah pukul 1 petang
berkeroncong nih

alamak Hanis, daging salai
Nampak daging salai sure ingat kat Hanis
az makankan bagi pihak Hanis yer
Jangan lupa
Doa makan dulu
arrr hok ni juadah az
nasi sikit jer.
yang banyak lauk : daging salai, udang goreng tepung, ulam-ulam
puding sagu sebagai pencuci mulut
sagu bergula, manis
santannya lemak
sodap - slurrrrrrrrrrp

18 ulasan:

sonata anak kancil berkata...

" Maka aku mendapat idea untuk menghubungi cikgu Sonata
Maka bermulalah episod perkenalan antara 2Z ini.
Mak oiiiii macam dah kenal berkurun
begitu mesranya perbualan 2Z itu
jangan gossip aarr tak ada apa-apa"

......salam....terperanjat saya...salam...bunyinya macam dah kenal sangat2...tapi nama tak muncul di skrin....mula tertanya2 sape ni??? nama tak naik lah.....memang tak naik pun!!! AZ lah.....alahai....mak oiiii mak oiii!!! ntahlah betul ke kenyataan AZ kat atas tu???

Saya sedang menaip ni ,masih terngiang2 suara AZ siang hari tadi....betul!!!Macam dah kenal berkurun lamanya dengan AZ....

Sape nama sebenar AZ ni???
Z....patutlah pertemuan 2Z...kah2...ade aku kisah???
kisah lah....

TK for calling & will meet again...rumah dah dekat benar tu...

have to go to school ...barbeque beb!!! AZ yang kisah...panjang lebar tulis ni....ade aku kisah??? kisah ! he3x bye
patutlah

Ayah Zain berkata...

Salam SAK,

ahahhaha, tak tahu pulak nak jawab apa ni.Lidah kel untuk berkata-kata seperti terkena panahan petir yang hujan tidak menjadi hahaha.

oklah Selamat berbabeqeu. Nanti seru-serulah kat AZ, makankan bagi pihak az yer.

CM berkata...

salam az cayanggg


aduuuuh,di publish yer msg ku disini...nanti depa tau kiter bercayang-cayangg ni,gosssip loorr...hehehehe..


ku tunggu2 balasam sms ku rupernya habis madu sepah dibuang atau sudah dapat gading bertuah tanduk tidak berguna lagi...menci tauuu

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

terlupa lah nak jawab. Sebab masa tu dah sampai kat destinasi, bebudak tu mengiringi az, lepas tu terlupa gaban la.

tak teringat langsung. janganlah menci kat az, cayang CM. heheheh

SiNoMoSa berkata...

Salam Ayahanda,

Wah seleranya juadah2 itu..
Dah 2 minggu tak dapat makan sedap2 camtu kat kursus hahaha..
Ayahanda buat sy terliur laa huhu

Ummi Humaira berkata...

salam AZ ...

tu ler kan kita ni kadang2 dlm berblog pun kena hati2 juga , takut jadi gosip menggosip nih ...

apa2 pun Allah tahu isi hati hamba2nya.

Ayah Zain berkata...

Salam syima,

selera arrrr. memnag selera. kalau tak ingatkan ada penyakit memang menambah 2-3 pinggan tu

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

berbaloi-baloi perjalanan AZ hari ni. selamat berhari minggu...esok mrs masak apa?

Ayah Zain berkata...

Salam umi,

ma kasih atas peringatan tu Umi. yer ler kita ingat x ada apa-apa tapi boleh jadi gosip dan fitnah pulak kan?

itlah kelebihan PDKM ni saling ingat mengingati

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Nab,

alhamdlillah.

besok mrszain cti. hantar anak ada urusan kat muar. kalau rajin nak ke melaka ........... ada agenda tertinggal tadi. hehehhe

Tanpa Nama berkata...

Salam!! Best cikgu2 nih nampak aktif betul.. baguslah berkhidmat kerana Allah. Tumpang seronok, orang pencen, tak salahkan!

Ayah Zain berkata...

salam Tanpa Nama

alhamdulillah

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

aduhhhhh
daging salai
payah nak jumpa
masa makan tu tak ingat saya ke

Wassalam

mama ju, berkata...

Salam AZ
Klau makan tu ingatlah kawan2 kat sini...

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali,

ingat kat Rozali? heheh, az ni kalau bab daging salai ni teringat kat Hanis ajer. Sebab dia janji nak masakan utk az tetapi sampai la ni dia mungkir janji. huhhu

Ayah Zain berkata...

Salam Mama Ju,

Masa makan tu memang saya ingat kat kawan-kawan PDKM, tu sebab az ambil gambar daging salai tu mama ju.

rezeki berkata...

salam az

hari2 kerja az yg penuh dgn aktiviti, alhamdulillah

bagaimana kesihatan ? harap sihat walafiat

Ayah Zain berkata...

Salam rezeki

gitu ler orang bekerja kan
kena arah pergi
karang 'engkar arahan'
sapa nak jawab

kesihatan? alhamdulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...