Khamis, 4 Mac 2010

Menu malam ini


Ikan masin masak lomak cili padi beserta nanas

Inilah menu makan malam kami tadi. Kami biasanya makan malam sebelum  magrib dalam pukul 6.30 petang. kata orang bagus makan malam sebelum matahari terbenam. Jarang sekali kami makan selepas maghrib. Menu makan malam kami tadi ialah gulai lomak cili padi tulang ikan  kurau masin berserta nanas. Fulamak terangkat giler tahap gaban. Sampai dua pinggan aku makan hari ini lupa segalanya yang az ada DM. Terima kasih kepada isteriku. Isteriku memang pakar masak memasak ni.

21 ulasan:

My Life berkata...

salam ayah zain

ambik tempat dulu...
heheheeh

My Life berkata...

sedapnya mrs zain masak....

manzlie berkata...

salam ayahzain...


hmmmm sedapnyer....nakkkkkkkk


wslam

CM berkata...

salamm..

yelarrr ciklie sedappp yerr..

Ayah Zain berkata...

Salam Mylife,

Tahniah, ratu pecut kat bolg az ni. Memans sedap,main ler turun sini kita makan sama-sama

Ayah Zain berkata...

Salam Lie,

nak yer, tadi az dah makan utk CL.
Lain kali kalau tururun Pontian bagi tahu, jangan terjah jer, nanti dapat sandwich jah.

Ayah Zain berkata...

salam CM,

Bila CM nak turun Pontian ni, boleh rasa air tangan mrszain.

rosli berkata...

Salam AZ,

Mmg sedap menu tu.....kena pulak dengan ulam lagi terangkat...mak mertua lalu kat belakang pun tak sedar

Ayah Zain berkata...

salam Rosli,

hhehe, siapa suruh dia lalu kat belakang,kalu kat epan mesti sedar punya.

sonata anak kancil berkata...

sedapnya....tapi le ni naik takut dah nak makan masakan cili padi...sedap memang sedap tu mrs zain masak!

Ummi Humaira berkata...

salam AZ...

waw , terliuq tahap gaban gak nih , betul2 bkn main2 .

memang ummi caya kalu akak masak memang sedap punya lah .

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

sodap tuh! peberet kak nab gulai ikan kering.

Ayah Zain berkata...

Salam SAK,

Cikgu kena pantang cili padi sebab ada problem kat perut kan? Sabar yer

Ayah Zain berkata...

Salam Umi,


terima kasih umi atas sanjungan itu. nanti datang umah az yer,kita makan2

Ayah Zain berkata...

Salam Kak nab,

yer ker. ikan kering ni memang merasngsang selera. Memang menyelerakan.

marilah bertandang ke pontian kak nab.Kita pekena ikan masin mask lomak

mama ju, berkata...

Salam AZ

Memang lauk tu feberet org mlyu...baguslah makan petang,kami pun macam tu, tapi ada juga hari2 kecuali....

shami2 berkata...

Salam Az...

Alhamdulillah sedap tu menu mrs zain...2 pinggan jer ker...ini kalo afezzz mau 4 pinggan nih..heheh

Ayah Zain berkata...

Salam mama Ju,

betul tu, kalu bukan ikan kering apa lagi kan Mama Ju.

Dulu masa kecil g sekolah bawa bekal nasi putih dengan ikan masin goreng yang di bungkus dalam daun pisang

Ayah Zain berkata...

Salam shami2,

tu le pasal, ni baru je mengulangkaji semula, tak leh tahan le bila mrszain panaskan gulai. aromanya merangsang betui, terus rsa lapar. heheheh

Temuk berkata...

Salam sdr Zain
Ngam sangatlah si ikan masin + nenas utk masak lemak. Lagi lazat sebab masakan isteri tersayang. Kot saya, lauk itu saja pun dah ok. Tak tolak, sbb si darah pun belum tinggi & si kolestrol baru border line!

Ayah Zain berkata...

Salam sdr Temuk,

memnag ngam sangat. Tapi lepas makan, bedal juga ubat kolestrol heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...