Rabu, 24 Mac 2010

seksanya selera

240310 : Kepada mereka yang masih sehat segar bugar
seperti afeez, che pit dan lain-lain yang masih muda belia
jagalah keihatan anda
jaga pemakanan
kata orang penyakit berpunca daripada perut
perut lah punca segala penyakit
kalau kita jaga perut kita
Insya Allah
penyakit akan menjauhi diri kita
Tapi aku?
Hanya ALlah yang tahu
Puas sudah mengawal pemakanan
sudah 23 tahun berlalu
teramat seksa menahan selera
semua yang bergula
tidak boleh di jamah
NAMUN
.............................................

Cendol
sedapnya
selera ingin menjamah
tapi ........
tapi apalah rasanya cendol  tanpa gula
tawar hebe
gula melaka di sebelah
hanya perhiasan
ALhamdul illah
masih boleh menghabiskan cendol ini
walaupun dengan 5% gula melaka

16 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

memang betul AZ
kita kena kurangkan gula
kalau ais dah jadi cendul, sodap
kalau nasi dah jadi bubur, ada yg gemar
tapi kalau dah kena kencing manis, macam mana

Wassalam

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali,

anda no satu di sini
Tahniah
gelanggang di sini tak hebat macam PDKM hehe

kalau kena kencing manis macam az, sendiri mahu ingat lah

manzlie berkata...

salam from makkah...

cendul....? sapakah yang masih berhutang cendul dengan ku...?hehheh

ank cina makan pengat...
sendiri mau ingat...



waslam

Azima berkata...

Salam Az..

Btol ckp Az tu..U R what U eat..
sblum apa2..kna jaga pemakanan tu..yang mana xleh makan,jgn makan.

Bitterness is cure..sweetness is disease..so pilih je lah nak yg pahit ke yg manis..btol x AZ???

Mcm omputih ckp la..Prevention is better than cure..kalau sakit nanti susah plak nak cari penawarnya..

Semoga kita semua diberi kesihatan yang baik..AMIN

Che' Pit berkata...

sambung lagi kata2 Azima

u r what u eat n what u do..

sodap tau AZ cendul bergula..

Ayah Zain berkata...

Salam CL

jangan suka berjanji
kalau tidak tepati
nanti meracuni diri hehhee

sendiri mahu ingat
jangan suka diperigat

Ayah Zain berkata...

Salam azima

tak salah lagi tuh
memang benar, tiada yang tidak benar benar, semuanya enar belaka.]
hehehhe

mencegah ebih daripada mengubati
apakan dayaku, pandang ajer ler
sesekali teringin, rembat aje

Ayah Zain berkata...

Salam CP,

memang sodap, slurrrrrrrrrrrp
apalah daya az, CP

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

demi kesihatan yang baik, maka haruslah kontrol sikit...sikit ajer. kak nab doakan kesihatan AZ terus baik & mudah2an dipilih menjadi tetamuNYA musim ini..insyaAllah.

Ayah Zain berkata...

Salam,

Amin, Terima kasih Kak Nab, moga Allah terus memberikan rahmatnya kepada Kak Nab sekeluarga.

Kak Sidah berkata...

Salam AZ,

Jaga az jgn tak jaga, nanti sendiri yg merana, akak doakan az sentiasa tabah, dugaan Allah terhadap hambanya az, sabar yer.

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Sidah

heheh, ma kasih kak. Kadangkala jeles juga tengok orang makan bagai, kita pandang jer

rezeki berkata...

salam az

makan sikit takpe, doa dan tawakkal je pada Allah , insyallah

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : nak makan bende2 yg tawar ni tak selera la plak... erm... camno tuh..

Ayah Zain berkata...

Salam CR,

ma kasih sahabatku. letak sikit mana sedap hehehhe

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

sebenarnya afeez kita dah dibiasakan mengambil benda manis, bila tak manis tak selera.

maka,pokoknya sendiri mahu ingat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...