Khamis, 22 April 2010

Secukup rasa

220410:
Salam ceria, salam sejahtera
kepada anda pembaca setia
bersama-sama kita mengecap hri-hari bahagia
menjalankan tugas dan amanah yang kita ada

Diam tak diam sudah sudah 3 hari aku berada di hotel ini
Program yang memenatkan daripada pagi ke malam
cuma berhenti buat seketia
melepaskan penat
meluruskan pinggang
tak sempat nak ziarah rumah-rumah kawan
tambahan pulak broadband yang melelahkan
kadang kala terasa nak buang sahaja ia.

Pagi ini
aku mengambil keputusan tidak mahu bersarapan
cukup lah dengan bekalan roti yang ada
kalau turun pun ambil roti juga
menu pelbagai tetapi tiada yang sesuai


masa yang ada sempat juga
aku menyediakan n3 ini
untuk tatapan pembaca setia



26 ulasan:

مسافر_اسلام berkata...

Salam az, semoga sihat selalu ye...kalau sakit pinggang sgt tu kena rehat kejap.

Jgn lupa makan, ini gaya macam diet je...

razalisuriyani berkata...

Salam Ayah Zain...Alhamdullilah...bawa bekal sendiri...??Terjaminkan...camna...minuman???

Ayah Zain berkata...

Salam MI

meluruskan pinggang = berehat hehhehe

bukan sakit pinggangla

Ayah Zain berkata...

Salam Razalisuriani,

hehhe, semalam beli roti gardenia yang warna hijau itu, katanya kurang karbohaderat, bukannya bawa bekalan yang lain.

minuman az bawa sendiri juga air ecpi. hehhehe

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : klu dah lama2 dok kat hotel, makanan sedap kat hotel pon boleh meloyakan.....

rezeki berkata...

salam az

nampak gaya makan tembikai jelah az hehehe

roti gardenia whole meal tu banyak khasiat

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

betul ke

makan banyak tembikai
boleh panas badan

Wassalam

مسافر_اسلام berkata...

oh ye ke az...silap la ini.
Tgk buah tembikai je...

Ummi Humaira berkata...

salam AZ ..

bagus gak ler AZ boleh tahan berpantang ,
kalu ummi masalahnya pantaaang.....tengok , mesti nk bedal ,pastu baru terpikir naper le aku makan makanan tu , he he he

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

lama kak nab tak ziarah umah kawan2 nih...masa tak mengizinkan.
take care!

shami2 berkata...

Salam AZ...

Bak sikit tembikai tu...hehehe..banyak makan buah baik untk kesihatan...

CM berkata...

makan buah jer AZ???

Noor berkata...

Salam AZ..

gardenia hijau.. emmm, sodap gak tu kalu cicah ngan asam pedas.. he he..

ishhhh.. tembikai tu.. blend buat ayaq pun bessss..

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

betul sangat tu afeez,
Setakat ini makanan yang best ialah kat Esteen Hottel Pj, Punya la banyak makanan

Ayah Zain berkata...

Salam Rezeki,

gitu;ah gamaknya. Gula tengah tinggi sekarang, jadi kena berpantang. Dapat setiap hari turun paras gulanya, orait la.

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali,

hhehe, gambar tembikai u hanya hiasan aje. Tak kanlah habis banyak tu. heheh

Ayah Zain berkata...

Salam MI,

apa yang silap pulak. Tak ada silap la

Ayah Zain berkata...

Salam Umi,

setakatnu masih boleh tahan lagi. Dah dua sejak semalam, tak makan nasi lagi, makan sayur ngan buah jer

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Nab,

tu la kak nab, saya pun tak sempat nak menjengah ni. Sempat layan n3 sendiri jer ni

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2,

nak kena tengok buah jua kepada diabetis ni, kalau pisang..., durian, rambutan, anggur, az memang tak makan

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

kat sini, az makan sayur-sauyran dan buah2an.

Ayah Zain berkata...

Salam Noor,

noor ni kalau tak ada asam pedas, tak sah.

az boleh makan roti itu begitu sahaja. ehehhe

مسافر_اسلام berkata...

baik...kalau tak ada yg silap. kalau silap pen merah kan az..

Kalau gula tenggah tinggi, kena jaga pemakanan. patut la tunjukan gamabr buah je...eemm

Ayah Zain berkata...

Salam MI,

Insya Allah. Setakat ini pemakanan di jaga. Tak tergoda lagu dengan bubur, icecream, kueh-keuh.Alhamdulillah.

manzlie berkata...

salam ayah zain...


jaga kesihatan diri tau...kena banyak berpantang tuh...


waslam

Ayah Zain berkata...

Salam CL

terima kasih atas ingatan. Insya Allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...