Jumaat, 23 April 2010

Tugas Berat Menanti

230410:
Alhamdulillah,
Syukur kepada Allah
yang memberikan nikmatnya
tidak terhingga.

Bertemu lagi kita
di pagi Jumaat yang ceria
Hari penuh mulia, penuh baraqah

Tak sedar,
sudah masuk hari ke-4
aku berada di bumi Melaka
Bumi bersejarah
Hari ini aku akan memandu semula
bertemu insan-insan tersayang

Selama 3 hari
kami bermuhasabah diri
adakah kami telah menjalankan amanah yang diberi
mendidik anak-anak bangsa
berdiskusi, mendengar taklimat dan sebagainya

Selepas ini
adakah aku masih sempat menjengok
bergurau senda
mengusik rakan taulan di maya
kerana tugas-tugas berat yang ada
untuk dilaksana

andai kata
tiada di udara
jangan gusar di dada
mungkin aku tidak bisa meluang masa.
maaf jua di pinta
jangan ada prasangka
ada  masa az pasti menjengok semula.


2 hari tidak menjamah nasi
sayuran menjadi menu pilihan
alhamdulillah.

Salam Ceria

15 ulasan:

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : sunyi lah nnt tanpa AZ.... huhu

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ


lepas ni
kulit AZ lembut
sebab makan syur2an hari2
he he

Wassalam

shami2 berkata...

Salam AZ...

Alhamdulillah menu yang baik tu...tapi nasi/kabohidrat untuk tenaga kena ambik juga ...nanti lemah..hehhehe

Bukan kulit jer jadik lembut cik rozali...hati dan jiwa juga jadi lembut....rujuk kajian yang dibuat oleh pakar ...ilmuan..( bukan yang auwww tu)

Patutlah sejak 2 menjak ni..bermadah jar ayahanda nih...hehehhe tahniah

manzlie berkata...

salam from Makkah..


ayah zain jgn lupa jumpa cikgu sonata tau...dah dekat tuh...


wslam

مسافر_اسلام berkata...

Salam az..jika az tak lupa kami, kami juga tak lupa pada az. dan semua rakan maya. Nanti balik hati2 ya...semoga selamat dalam perjalanan utk bertemu insan yg tersayang.

Sayur baik utk kesihatan.

Salam

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

az cuma berkata kalau tidak ada n3, jangan lah ada prasangka. itu jer.

Telfon kan ada boleh sms heheh

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali,

hehehhe, maslahnya kalau kat rumah, tak boleh amal, nak makan nasi juga hehheh. sebab selalu masuk dapur

Ayah Zain berkata...

Salam shami2,

hheheh, bermadah tu saja.

jangan sebut lemah shami2 oiii, hahahhaha

Ayah Zain berkata...

Salam Manzlie,

hehheh, az sorang la, kalau ngan mrszain nak gak p jumpa dia. hhhehe

Dia pun sneyap jer tak ziarah az ni so az ingat dia tak tahu

Ayah Zain berkata...

Salam MI,

Insya Allah,az taklupa, esp ngan MI ni, anak yang soleh. Sejuk ibu mengandung

PINATBATE berkata...

Salam ceria..

S berkata...

salam,

Az,
bagi tahu tak pa. jangan membisu tanpa pesan.risau sikitm jaa.

apapun smoga bahagia dan sihat sejahtera bersama mrs AZ.

Ayah Zain berkata...

Salam Pinatbate

ceria kembali

Ayah Zain berkata...

Salam S,

hheheh,ni bagi tahu siang-siang ni. Kalau x ada tu bermakna bz heheheh

ainhany berkata...

salam AZ

jgn pergi dulu.....
Ain masih mmerlukan cattn bersahaja dan sentuhn kreatif seorang bapa mithali....
Semuga AZ sihat dan dapt bersiaran di celah2 waktu senggang yg ada....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...