Sabtu, 24 April 2010

Selsema

240410
Pagi ini  aku bertolak di Kuala Lumpur.
KL-Pontian tidak jauh
Pak Itam kata KL-Pontian bagi az umpama ke rest room aje hehehe
Malam ini ada tahlil arwah ibumertuaku
dah 40 hari rupanya ibu mertuaku meninggalkan kami semua
semoga rohnya dicucuri rahmat Allah
dan ditempatkan bersama-sama orang yang solehah

Majlis cuma perkumpulanan adik-adik beradik, ipar dua, beras-beras dan anak-anak buah mrszain aje
katanya tak jemput orang lain
agaknya sibuk dengan PRK Hulu Selangor
taambahan pulak besok dah pembuangan undi

eh eh awat panggil pembuangan undi yer
sebab tu banyak undi rosak kerana undi di buang heheheh

Niat hati petang ini nak pergi juga menjengok kawasan ini
nak rasa juga panggang kambing shami2
tapi tengoklah dulu
tak tahu pukul berapa sampai ke KL ni
Bila sampai di Kuala Lumpur nanti tidak tahu lagi apa rancangam
mestilah sibok membantu beras aku menguruskan menu
mengemas rumah apa yang patut
walaupun secara kecil-kecilan nak kena buat sungguh-sungguh
jangan asbol aje
Betul tak kak Oji hehhehe

sebenarnya semalam sampai sahaja di rumah
badan seram sejuk
macam nak kena selsema
ooochum, oooochum
apa tu bersin lah
kalau dah bersin non stop
kalau bersin, tak sampai  7 kali, tak sah
kadangkala badan lembek dek bersin sahaja

nampaknya setiap kali lepas outstation badan dah tak larat
dah tua,
arwah bapak kata 'kereta lama'
apa nak buat kan
besok nak balik KL
apa lagi mrszain kata
itu ubat selsema..... telan
Lepas makan
masya Allah punya la mengantok
sebelum ni tidak pulak
kena tunggu magrib ni, kena solat dulu
lepas solat apa nak buat? mata makin luyu
ermmm buka netbook
buat blog
abis satu n3
Alhamdulillah, waktu isya pun sampai
Solat Isyak.
Alahmdulillah, apa lagui?
Turru (jowo ngomong tidur)

Kemudian terjaga
alamak baru pukul 11.30 malam
macam dah puas tidur
mikirin lagi, turru lagi
alhamdulillah lena sampaike pagi
badan rasa segar
tiada bersin
minta pada Allah
sembuhkan segala penyakit


buah tembikai?
manyak gula tuhhhhh
 

11 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

Al Fatihah untuk ibumertua AZ

Wassalam

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali,

hebat, hebat, hebat, juara meninggalkan jauh saingannya.

ma kasih atas ingatan

manzlie berkata...

salam from Makkah...


ayah zain kena jaga tau kesihatan...benyakkan berehat tuh...keletihan duk memandu jauh...
cl doakan moga az senantiasa dalam limdungan nyer...insyalah


waslam

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

kak nab doakan agar AZ sihat & boleh membantu biras (beras!!) AZ tu buat preparations untuk tahlil arwah MIL.

Ayah Zain berkata...

Salam CL,

terima kasih keperihatinanmu membuatkan aku terasa disayangi oleh insan-insan PDKM.

az juga mendoakan CL sihat di sana

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Nab,

terima kasih jua. Alhamdulillah, semuanya beres sepeti dirancangkan. Cuma menunggu ahli jemaah surau sahaja kini

Kamsiah berkata...

salam ukhuwah...

abangsulung berkata...

Salam,

Turru aie wak iki..hahaha

Ayah Zain berkata...

salam kamsiah

semoga di berkati Allah

Ayah Zain berkata...

salam kamsiah

semoga di berkati Allah

Ayah Zain berkata...

salam abang sulong

lama x mai umah ayah zain

turru kat mata la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...