Selasa, 27 April 2010

jangan marah, nanti kena jual

270410
Jangan marah, nanti kena jual
ayahanda maraaaah?
tidaaaaaaaaaak
seronooooooook

Seronok kita mendengar dialog ini bukan?
walaupun dan berkurun
namun ia tetap segar dalam ingatan
orang kata apa?
malasegar

Saya terbaca dalam emel
katanya doktor membuat kajian
kalau kita marah selama 5 minit
maka sistem imunisasi kita akan depress selama 6 jam

cuba bayangkan anda marah lebih daripada itu
anda boleh bayangkan apa yang akan berlaku
murung adalah satu implikasi yang biasa

juga kalau kita berdendam
apakah yang berlaku kepada sistem imunisasi
sistem imunisasi kita akan mati
implikasinya ialah segala macam penyakit akan bermula

kesimpulannya:
jangan marah 
jangan berdemdan
Ceria selalu
baca blog ceriakan hari-harimu tanpa jemu

gambar hiasan

Salam Ceria

15 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

salam ceria
saya tidak marah
jadi tak di ganggu imunisasi

Wassalam

mama ju, berkata...

salam AZ

Hebatkan nama blog ni?
Mama jarang naik angin...habis geram pun mama buat dekk je...nanti adalah orang pujuk!(lari sikit dari tajuk..)

manzlie berkata...

salam ayah zain...


nak jual pun nih dah tak laku dah...ahikkks..


waslam

rezeki berkata...

salam az


heheheheheheheheh boleh marah tapi jgn spi over heheheheheh

tu cl kata nak jual pun tak laku, bak mai sini pak itam jualkan cl hehehehehe

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam AZ,

itu pasal hari2 kena datang kat sini...rasa ceria gituuu....

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali,

heheh, baguslah Rozalini, Mesti orangya cool sahaja ni.

Ayah Zain berkata...

Salam Mama Ju,

baguslah mamaJu ni. Untung mamaju ada orang datang pujuk

Ayah Zain berkata...

Salam CL,

siapa kata CL ni kalau nak jual tak laku, pantang letak jer,kejap karang adalah yang datang beli. hehehh

Ayah Zain berkata...

Salam CR,

ha, dah ada pun broker nak menjual CL. Tu la, lain kali jangan cakap gitu

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Nab,

yer ker. Ma kasih la kerana sudi datang menjengah. az alu-alukan kedatangan kak nab

مسافر_اسلام berkata...

Salam az...ada sahaja cerita yang menarik di selitkan disini ya..buat kami tersenyum.

Ayah Zain berkata...

Salam MI,

yer ker. hehheh. saja berkongsi. tajuk pun ceriakan bukan?

Ummi Humaira berkata...

salam ceria AZ...

ummi ni sekarang asyik dok nk marah jer kat si bujang sorang tu , asyik leka jer , menelaah pelajaran liat sangat , ada ka petua wahai rakan2 seperjuangan.

Ayah Zain berkata...

Salam Umi,

itulah cabarannya ngan anak-anak ni.

Cuba umi:

1. motivasi, jangan berleter. katakan kepentinganpelajaran,matlamat hidupnya.apa dia nak jadi 5 tahun, 10tahun dan seterusnya.

2. Minta pada Allah. Solat Tahajud amat membantu.

moga berjaya

faza berkata...

se 7

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...