Isnin, 19 April 2010

Ketupat Lembu

Ketupat Lembu

190410: inilah ketupat lembu

hehehh, ada-ada saja kan
Sebelum ini kita hanya tahu Ketupat sate, Ketupat bawang atau ketupat Jantung (hehe ada ke)
Hari ini az nak berkongsi pasal Ketupat Lembu pulak.
Kerana kreatif dan pelbagai imaginasi maka wujudlah ketupat lembu
az ketemui ketupat ini di sebuah warong khusus menjual ketupat di Pontian
Warong ini betul-betul berada di Jalan Besar berhadapan dengan Hospital Daerah Pontian.
Ia dijual dengan harga RM3.50 sebji.
AZ nak beli juga pada mulanya
tetapi tak jadi kerana tak berani nak sembeleh lembu-lembu itu
jadi terpaksa dilupakan aje. Beli jer ketupat sate.

Jadi kalau berminat, boleh lah singgah ke warong tersebut.
Pelbagai ketupat dijual berserta dengan pelbagai rendang dan kuah kacangnya
Warong ini tidak menjual makanan yang lain
Cuma hari itu terdapat juga borasak makanan tradisi orang Bugis.
Selamat menjamu selera

18 ulasan:

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : penah gak tgk ketupat ni dalam Majalah 3 kot. tp tgk secara langsung depan mata tak penah lagi, aper lagi merasanya...

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

kreatif
daya tarikan

siap ada tanduk lagi

Wassalam

CM berkata...

alahaiii comel nyer...cm jumpa mesti cm beli..cm nk ketupat buaya lak..

shami2 berkata...

Salam Az

Aikk adoiii mak rajinnya pembuat ketupat tu..di anyam ketupat sebegitu rupa...tak do ker rupa lain2..hehehe..ternakan peliharaan itu jga di abadikan....bole ker rupa btk2 binatang tu...rupa lain lagi elok kut..hehhe

Amy Syaquena berkata...

salam perkenalan...jemput juga ke teratak amy ye...

Atikah berkata...

Salam AZ,
Ooo... ada ropenya ketupat lembu... ingtkan just dlm ipin ipin jer... cantik lak... cam mana nak buat ya.. nak gak belajor buat... ketupat lain dah pandai buat.... az blh ajar?

nadz berkata...

Salam AZ,

Eloknya ketupat tu. Indahnya seni anyaman. Baru pertama kali tengok. Terima kasih kerana siarkannya kat N3 ni.
w/salam.

manzlie berkata...

salam from Makkah...

CL nak cari 'ketupat Unta lak'''


waslam

Ayah Zain berkata...

Salam afeez,

begitu ke. kalau nak tengok ngan mata kepala sendiri turun la Pontian. Boleh tengok saudara mara afeez kat sanglang tu

Ayah Zain berkata...

Salam Rozali,

heheh,kreatif la tuh. bosan lah asyik2 ketupat yang sama. Tu CL nak cari ketupat unta

Ayah Zain berkata...

Salam CM
'
hheh yor la tu. CM kena baham dengan buaya darat baru tahu heheh

kena la tuh, CLnak cari ketupat unta

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2,

aha kan? awat depa buat bentuk binatng kan? tak terfikir pulak, nak kena rujuk dengan ustaz ni

Ayah Zain berkata...

Salam amy,

insya allah, nanti az g ziarah yer

Ayah Zain berkata...

Salam atikha,

dah kuar kat upin dan ipin ker?

tikah nak blajor ngan az hehehh. Az makan bole la. macam kat iklan ice cream tu

Ayah Zain berkata...

Salam Nadz,

terima kasih kembali. memnag indah seni buatannya

Ayah Zain berkata...

Salam CL,

yr ke. kena la tuh, nanti kita tengok ketupat lembu, buaya dan unta

rezeki berkata...

salam az

mmg org dulu2 hebat2

ketupat gajah pun ada rasanya

Ayah Zain berkata...

Salam CR,


hahahah, ketupat gajah? Ya Allah, macam-macam ada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...