Jumaat, 23 April 2010

Sayuran

230410
Alhamdulillah,
akhirnya sampai juga ke rumah
Perjalananan mengambil masa hampir 5 jam
Pelik?
Mengapa lama sangat tu.

Bertolak daripada Ayer Keroh pukul 12.45 tengah hari.
Singgah di Pagoh untuk menunaikan  solat Jumaat di IKBN Pagoh
besar sungguh masjid ini
namun ketika sampai azan kedua sedang bergema
Alhamdulillah sempat jugalah nanti mendengar khutbah Jumaat
Dalam hati mesti ingat duduk di bahagian belakang kerana ramai jemaah sudah duduk di beranda masjid.
Selepas mengambil wuduk terus masjid ke dalam masjid
Masya Allah, ada ruang-ruang kosong yang masih belum diduduki.
AZ terus menapak perlahan-lahan melalui jemaah
akhirnya az sampai juga ke saf paling hadapan
CL kata seat A
Kesiahan jemaah itu yang tidak tahu fadilat duduk di saf hadapan
semoga Allah mengampuni mereka

Pukul 2.00 petang
perjalanan diteruskan
Pukul 3.20 petang sampai di Benut
teringat hendak berjumpa doktor kerana tekak berasa sakit dan panas
rupanya tounsil menyerang
terdapat kemerahan di tekak
doktor kata tidak perlu bimbang
cuma sebesar biji tasbih.

pukul 4.00 menersukan perjalanan ke Ayer Baloi
namun suara hatiku mengarahkan aku terus ke bandar Pontian
kerana mencari sayuran dan buahan
maklumlah sudah melalui latihan makan tanpa nasi.

Namun di pasaraya tiada sayuran seperti hotel
hanya bertemu salad, timun sahaja
dimana sayur-sayur gemok yang lain
lupa pulak nak tanya  nama sayuran gemok itu di hotel tersebut
aku tak berjumpa asparagus, capsikum, kobis warna warni
ermmm tak ada kelas pasaraya ini
atau aku tidak mengenalinya

Akhirnya pukul 5.00  petang
sampai juga di rumah
Alhamduillah


Juadah ini mengenyangkan
siapa kata makan sayur tidak kenyang
cabarannya di rumah
perut lapar sentiasa

15 ulasan:

My Life berkata...

salam
aya zain
ambik tempat dulu.. heheheheh

My Life berkata...

salam
aya zain

sedap makan sayur2an segar.. tambah mayanis sebagai perisa agar membangkitkan selera... (-_-)

My Life berkata...

salam
ayah zain

cuba cukupkan pingat

semoga ayah zain mrs zain dalam keadaan sihat selalu...

Ayah Zain berkata...

Salam My Life

lama tak datang yer

alhamdulillah, sapu emas, perak dan gangsa yer.

tapi gelanggang sini x macam PDKM heheh

Ayah Zain berkata...

Salam My Life

lama tak datang yer

alhamdulillah, sapu emas, perak dan gangsa yer.

tapi gelanggang sini x macam PDKM heheh

manzlie berkata...

salam from makkah..


alhamdulilah...rezeki allah beri pada kita semua..


wslam

ainhany berkata...

Salam AZ

Alhamdulillah selamat jua perjlan ke umah...pasni berehat2 ye..jaga kshatan..
hmm makan syur2 nie petua awek muda ka? alhamdulillah...mudah dan ringkas..kata org berbaloi2...

Ayah Zain berkata...

Salam Manzli,

alhamdulillah, syukur kepada Allah yang maha kaya

Ayah Zain berkata...

Salam Manzli,

alhamdulillah, syukur kepada Allah yang maha kaya

Ayah Zain berkata...

Salam ainhanny

syukur, dah selamat sampai rumah.
Nak berehat? besok nak ke KL pulak.

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

lepas ni sayur naik harga lee

he he

Wassalam

مسافر_اسلام berkata...

Salam az...alahamdullah..samapai jua ye..
Makan sayur lagi.

Atikah berkata...

Salam AZ,
Sayur pun sedap apa... kenyang dan menyelerakan... :)

saya dulu tak makan sayur, tapi la nie dok merantah sayur... baru tah nikmat makan sayur... hehehe

Ayah Zain berkata...

Salam MI,

alhamdulillah, dah selamat sampai
tapi sampai rumah macam nak kena selsema la.

ni nak cuba makan sayur, doakan moga berjaya

Ayah Zain berkata...

Salam Atikah,

yer ker sedap hehehhe. kalau tak terpaksa, tak makan. heheehh

tp kalau dapat sayur segar macam kat hotel memang menyelerakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...