Sabtu, 12 Disember 2009

Dad (1) : 30 tahun pertama usiamu

121209 : Apa yang anda fikirkan?


















Wahai sekalian manusia, bertaqwalah kepada Tuhan kamu, dan takutilah akan hari (akhirat) yang padanya seseorang ibu atau bapa tidak dapat melepaskan anaknya dari azab dosanya, dan seorang anak pula tidak dapat melepaskan ibu atau bapanya dari azab dosa masing-masing sedikit pun. Sesungguhnya janji Allah itu adalah benar, maka janganlah kamu diperdayakan oleh kehidupan dunia, dan jangan pula kamu diperdayakan oleh bisikan dan ajakan Syaitan yang menyebabkan kamu berani melanggar perintah Allah. (QS:Luqman:31:33)

6 ulasan:

manzlie berkata...

salam ayah zain...

manusia yang selalu mengingati akan kematian.adalah manusia yang amat ingat akan allah swt...


waslam

rezeki berkata...

salam az,

arwah ayahanda telah lama meninggalkan kami, sebagai anak , hanya alfatihah dan bacaan yassin serta sedekah dan amal jariah buat arwah yang hanya dapat ku lakukan.

Ayah Zain berkata...

Salam CL,

ingat mati ingat sakit,
ingatlah masa kau sulit,
ingat-ingat wahai kawan
hari akhirat
cepat ucap astaufgrullahal azim.

Ayah Zain berkata...

Salam CR,

alhamdulillah itulah yang sepatutnya kita lakukan.

shami2 berkata...

Salam AZ..

Peringatan yg baik..yg perlu kita semua renungkan...dah tertunaikah amanah kita yg telah Allah pertanggunjawabkan kepada kita...huuhu

PSsst Ayahanda nak habq nih..anak cheq yg bongsu tu pompuan semalam..dia ada penyampaian hadiah jarr..tak bersunat..aihh hehhe..dia sunat masa lahir kat hospital PUSRAWI...hehhe

Anakaanda minta diri dulu..nak bawa anak2 mandi air bokit...sian cuti sekolah...kan abang long tahun depan nak masuk asrama jauh..kat kedah..nak kena layan permintaan dia..nih...sambil tu..bole main ayaq sungai..sambil tangkap anak ikan...CR...jgan jeles cheq aaaarrr..ngeh..ngeh..ngeh..

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2,

yer ker. hheheh. ingat anaknya lelaki.

kalau masihh ayah bonda kena buat khidmat yang terbaik.

olkal , hv a nice relax with your famili. perhatikan elok-elok cucu2 ayah tu mandi, malang tak berbau.kalau malang tu bau macam buah durian, senang kita nak elakkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...