Selasa, 1 Disember 2009

jangan baca 4 : Roti Canai - nasi lemak

011209 : Sekadar renungan
Kalau tak jelas sila klik gambar



20 ulasan:

cikgu mas berkata...

salam..

org2 kita hari2 dok makan makanan ruji tu..

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

roti canai tu dah makanan az dari kecil.Dulu mak selalu buat. makan gitu aje tanpa kuah.

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : roti canai takleh, nasi lemak pon takleh... aper cadangan AZ untuk sarapan kite esok pagi?

ummi humaira berkata...

salam AZ..
habis tu nk buat camna lagi , kalu itu jer makanan org melayu...

kalu makan J3 pagi2 ok tak???

dua2 tu memang kegemaran ummi , tp la ni dah amik berkurangan sangat , kepala pun asyik pening jer , kolestrol pun dah ada , baru ler nk beringat ...
nasib ko ler badan ...

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

esok pagi kita pakat sarapan roti wholemeal atau coaker oat, capati, 3J hheheh

Ayah Zain berkata...

Salam UH,

tu le pasal.kena kurangkan nampaknya RC n NL tu. coba-coba la 3J tuh.

banyak lagi pilihan, capati, coaker oat, roti wholemeal,meehoon,

Noor berkata...

Salam AZ,

alamak.. cheq tengah kopek ikan bilis nie.. esok pagi nak masak nasik lemak.. mak mertua ngan anak sedara ada kat umah.. emmm, cheq pun dah tak makan roti canai, nasik lemak & tey tarik nie, untuk sementara waktu (start bulan 11).. next month kena wat medical check-up.. takut kantoi.. heh heh.. at least bagi perut rehat dalam masa 2 bulan (nov & dec).. so, kenalah telan quaker oat tiap2 hari.. la la la

Ayah Zain berkata...

Salam Noor,

Lama benau Noor tak mai umah az yer.

tak apa, kalau dah kopek ikan bilis tu, teruskan masak NL lemak pagi besok.

Tapi lain kali kena slow slow le. kalau idak pakai jer slow cooker. kakakakak

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : sy selalunya kat opis ni pagi2 mesti bedal klu tak mee goreng, mee hoon goreng tak pon nasi goreng. itu jer yg ade.. bosan betul lah makan kat sini...

norsidah berkata...

Salam Az,

Roti canai dan nasi lemak tu makanan kegemaran kita sekeluarga, kalau tak keje, hari cuti itulah sarapan pagi, makan je le kan Az , mak mentua saya dulu2 hari2 sarapan nya roti canai buatan sendiri abih tu macam mana tak makan .

norsidah berkata...

Salam Az,

Amboi Cm kat sini pun no 1, jugak..

rezeki berkata...

salam az,

ni cite setahun yg lalu, saya bisa mengabiskan 3-4 kpg roti tampal keh,keh,keh

tapi la ni, lama betul tk makan roti tampal, tabiat pemakanan di ubah krn umur semakin meningkat dan faktor kesihatan

tapi sekrg sarapan berkhasiat ialah quaker oat , mengurangkan kolestrol dlm darah disamping menurunkan berat badan

SiNoMoSa berkata...

Salam AZ,

betul laa sy pun ada dpt emel ttg nie..
tp tue laa sekali sekala tu teringin gak hehe
pastu bila NL & RC dah depan mata kdg2 susah nak berkata tidak hehe lebih2 lagi kalo dah takde pilihan lain huhu

Ayah Zain berkata...

salam nanda afeez,

ermmm, tak dapek la ayandan nak menolong tu.

alternatif:
1.bawa bekal
2. beli qoaker ot - then bancuh sendiri. heheh

nak seribu daya

Ayah Zain berkata...

Salam Norsidah,

cuba kita lihat pemakanan di jepun. Kita lihat orang jepun dah macam orang amerika size ataupun orang eropah.

maknanya kita kena ubah cara pemakanan kita

Ayah Zain berkata...

Salam Sidah

CM memnag dilahirkan utk nombor satu heheh

Ayah Zain berkata...

Salam CR,

bagus tu makan quaker oat. Tahniah.

Ayah Zain berkata...

Salam sinomosa:

sekali sekala tidak mengapa. kat artiker tu dia kata kalau di makan hari hari. hari hari mau

YB berkata...

salam AZ

Baru ni Dr kata roti canai tak boleh, nasi lemak tak boleh, mee, mehoon, lempeng tak boleh....habis nak makan apa. Bedal jer lah...janji sodapp

Ayah Zain berkata...

SalamYB,

Betul tuh, orang2 dulu2 itu le makanan depa kan? Tak apa,kalau kita nak makan,makan jer. selagi boleh hantam,kita hantam, janji ngam dengan selera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...