Rabu, 30 Disember 2009

inikah dugaan


301209: aduh, apa sahaja mrszain buat di dapur hari ini? Biasalah kalau anak-anak ada di rumah, aku menumpang tuah mereka kerana mrszain suka masak untuk anak-anaknya. Mari kita lihat


sotong di potong-potong di gaul dengan kunyit
garam secukup rasa


ambil tepung dan gaulkan


masukan ke dalam kuali
goreng sehingga warna keemasan

siap untuk di hidang.

walah walah, buat sotong goreng tepung rupanya. Hasil daripada menu birasnya yang hanya menggoreng udang menggunakan tepun gandum sahaja. Aku pun nak menolong mrs menggoreng namun tiba-tiba sotong itu meletop, oooo pocot, aku tipulanjat. Tak jadilah. Mrszain tersenyum sahaja, udah la tuh, makan ajer le katanya. Hehhehehe, itulah dugaannya.(dugaan tahi kucing, ngeh ngeh ngeh)
Yang heran, bila mrszain buat, sotong-sotong tu elok jer. tak melatotop-melatop pulak. Kak Umi Umairah kata, itulah kelebihan ibu-ibu.

14 ulasan:

SiNoMoSa berkata...

Salam AZ,

hehe terkejut gaknya sotong tue bila AZ yang pegang hikhik..
yum yum sedapnya sotong grg tepung..

Ayah Zain berkata...

Salam sinomosa

agaknya la. tiba2 jer dia melatop. nasib baik tak kena percikan minyak panas.

ummi humaira berkata...

salam AZ...
itu ler dikatakan istimewanya org prmpuan....he he he

Ayah Zain berkata...

salam umi,

betul, bila mrszain yang buat, sotong tu diam jer.

tak ada pulak meletop2.

ummi humaira berkata...

salam AZ..
hubby ummi br balik keje , dia ckp ttg pc tu , ikut yg dia fhm kalu teknisyen tu tak leh wat , apalagi dia , tp kalu AZ percaya kat dia n nk dia lak cuba buat,nanti bila AZ turun KL , bawa ler h.disk saje kesini .

Ayah Zain berkata...

salam umi,

bawa tu boleh, tapi bila nak jumpa rahmat.masa tak kena.

g tak umah kak sidah sabtu ni nanti

PINATBATE berkata...

SOTONG OH SOTONG..
kenapa kau melompat

Macamana aku tak melompat
Ayah Zain hensem sangat...

Kak Sidah berkata...

Salam AZ,

Wau meletup plak, akak dah tido, tetiba terbangun plak,terus ke sini ada plak cerita sotong meletup, apa dah jadi az, makan je lah bak kata isteri tersayang tu.

jangan lupa mah akak sabtu ni ye, akak tunggu.......datang ramai2

Oh ya az, nak bagitau tadi datin telipon akak, seronoknya..doakan..semoga ayahnya selamat menjalani pembedahan amin.....

Kak Sidah berkata...

Salam az,

nak tau tak kenapa akak terjaga, sebab terkejut dengar sotong az meletup hehehe.........dah nak tido balik

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Sidah,


alahai kak sidah, perihatin betul kak sidah ni ngan az, kalau macam ni,az kena usaha g jemputan umah kak sidah sabtu ni.

pssssssst, alhamdulillah dapat jugalah kak sidah tahajud tadi tuh sebab dah kul 3am, masa paling dekat tuh

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : aler... alasan AZ jer takmo membantu di dapur, malatop2 lah itu lah ini lah.. perkara biasa la malatop2 di dapur tuh, klu terpercik minyak kat tangan tu tahan jer ler... minyak jer.. bukannya aper...

(patut le kulit tangan AZ lembut dan halus jer)

ummi humaira berkata...

salam AZ...
hari kenduri kat rumah kak Sidah tu Rahmat keje malam ,jadi katanya InsyaAllah , boleh datang kot .
AZ datang tak ? kalau datang boleh ler jumpa di situ... INSYAALLAH

Ayah Zain berkata...

Salam afeez,

kau ni ada saja yer. tak keh nak manja2 skit. pukul maut, nampak.
Jom datang masak kat dapur mrszain,melatop tak agaknya

Ayah Zain berkata...

Salam umi,

ok kita set. az akan ke alaor gakah dulu. dalam kul 12 gerak ke batu cave. dalam kul 2 atau 3 sampai tu. harap kita dapat jumpa kat sana yer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...