Ahad, 29 November 2009

jangan tengok la _ keletah anak-anak buahku

291109 : Badan terasa penat sungguh kerana perjalanan yang jauh merentasi 2 dan 3 buah negeri kerana acara ziarah. Justeru hanya paparan berikut sahaja yang dapat dipaparkan.

Aishah, anak ke 4 kepada adik perempuan ku nombor 8. Berumur 4 tahun. Sangat ceria dan banyak cakap. Ada sahaja yang dibualkannya.


Fauzi, anak ke 5 kepada adik lelaki nombor  6. Juga sangat ceria. Sedang menggayakan V ketika gambarnya di shoot oleh aishah



hehehhe.

Kiri seklai ialah Najihah, kakak kepada Fauzi.

Kehadiran mereka di majlis-majlis seperti hariraya sangat menceriakan Ada sahaja yang dilakukan oleh mereka ini apabila berkumpul. Gambar-gambar ini mereka yang mengambilnya sendiri terutamanya di Aisah. pantang nampak kamera mesti digayakannya. Semoga anak-anak buah ku ini menjadi insan yang terpuji di sisi Allah.

14 ulasan:

rezeki berkata...

salam az,

mmg lotih balik kg krn perjalanan dlm kereta

apa2 pun, hati gembira bila berjumpa sanak saudara

byk urusan ditangguh seminggu ni,
esok dh stat keje

Ayah Zain berkata...

Salam CR,
Betul la. memang penat. Kalau nak BMW kurang sikit la.

Memnag gembira jumpa sanak saudara.

Yup, besok dah mula kerja semula

Unknown berkata...

salam AZ..
begitu ler keletah anak2 di usia aisyah , fauzi n najihah tu , tp bila anak2 dah besar2 , tentu dah buat hal sendiri2 jer , takkan nk riuh rendah macam bdk2 kecil lak ,

anak2 ummi n anak2 buah pun masih riuh rendah lagi .

perjalanan jauh memang memenatkan tp seronok dpt jumpa sedara , apatah lagi kalu adik2 merindui kita dan selalu bertanya bila nk balik dan tak sabar nk jumpa anak buah.

CM berkata...

salam

saya pun antara ibu saudara paberet anak2 buah,raya ni sempat depa powww ajak main bowling..kt malacca bowling centre..anak2 saudara saya tak ramai yg kecil2..

sinomosa berkata...

salam AZ..

anak2 buah seceria pakciknya bak tajuk blog AZ 'ceriakan hari-harimu'

memang seronok time2 raya mcm nie..bila berkumpul adik-beradik dan sanak saudara mmg meriah dan ceria sokmo..mcm2 keletah anak2 buah sy jugak hehe..layankan aje laa..best gak..

Ayah Zain berkata...

Salam UH,

Betul tuh, bila ingatkan suasaana macam ni, macam tak puas berkumpul kejap sangat.Tapi kita ada hal masing-masing yang perlu diselesaikan

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

jangan la kata 'pow' CM, anggaplah sahaja hadiah untuk anak-anak buah kesayangan tuh.

Ayah Zain berkata...

Salam Sinomosa:

Betul tu Sinomosa. cuba bayangkan dalam ramai2 tu, tak ada kanak-kanak, mesti tak ceriakan? Memnag kanak-kanak ni hadiah yang tidak ternilai.

afeezz berkata...

salam ayahanda : syok klu ade budak2 kat umah, ceria lah sikit.. ade gak orang yg bole sy dengki. sy ni pakcik yg tak disukai oleh anak2 buah saya, pasal saya suka cubit diaorg.. hahaha masa raya ari tuh, boring nyer pasal, saya angkut 3 org anak buah sy pi shopping kat NSK, habis rm66... hahaha

shami2 berkata...

Salam Az..

Anak2 sedara kita ni nampak cepat membesar...dan kita pula makin lama makin jadi antik...heheh

Aper pun seronok tgok telatah anak2.mudah diasuh kalau kena caranya.....saya suka usik budak2 kat surau...ceriter sikit2..pas tu berpusu bantu buat kerja2, suruh bantu mengemas sejadah, menyapu..bagai yg sesuai..hehhe

Tak balik kg...smlm husb dh selesai tugasan dia kami pusing dari Rawang ke Selatan Selangor, pas tu ke Meru makan kenduri.. pulak...
lepas ni kena minta no tipon rakan blogger lah mana tau jalan2 bole jumpa rakan blogger sekali...

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez

lek eleh Afeez, kau belanja RM66.00 dah tu kau kata boring, sabor jer ler AZ ni.

Bila baca dua kali, baru faham - kau boring duduk rumah then angkut 3 orang tu g shoping yer. Itulah rezeki budak tu namanya. Lepas ni, budak2 tu kena tunggu kau boring lagi ler nampaknya. hehehh.

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2,

betul tu, kita kat PDKM ni kena ada senarai no tipon, then bila kemana-mana ada tempat kita nak tuju,

Satu yang special kat PDKM ini ialah, bila jumpa, kita rasa macam dah kenal lama. Itulah pengalaman AZ jumpa CR, CP, CM, Afeez, hanis, Datin Siapa lagi yerk. Yang nak jumpa tapi tak jumpa2 lagi ialah abihanan.

My Life berkata...

salam..

salam adiladha,,,

teringin bangat nak jumpa ayah zain dan yg lain2...

Ayah Zain berkata...

Salam Mylife,

Terima kasih. Insya Allah ada masa dan ruang kita boleh berjumpa. Niat suci akan dimakbulkan Allah. Insya Allah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...