Khamis, 18 Februari 2010

CCM_4 : Sayup Mata Memandang

180210 : Agenda Seterusnya mendaki Gunung Mencincang setinggi 760m. Erm tinggi tuh, tapi bukan menggunakan kaki tetapi menggunakan kereta lembu kabel. Teket tak lah mahal cuma RM30.00 sahaja seorang. Sekiranya menggunakan MyKad, diskaun 50%.

Kompleks Kereta kabel Langkawi
Masuk ke kompleks
Bersedia untuk menaiki kereta kabel

Sudah pun berlepas.
Ok lagi tuh
Perut mulai rasa kecut
ada kupu-kupu ke dalam perut tuh

Budak dua orang ni buat-buat suka
atau memang suka hati
Ya Allah, ya tuhanku
kau selamatkanlah kami mendarat
alhamdulillah
sampai juga ni di transit pertama

ada aktiviti apa ni
la buat glove tangan
RM30.00 sahaja

kat sinilah Shah Rukh Khan buat pengambaran filem Mr Don

subhana Allah, cantiknya ciptaan Allah ini
kalau waktu senja pemandangan lagi mempersonakan

terkasima dengan keindahan panorama



turun bukit? nak ke mana tu
ooo nak posing kat kawasan pengambaran Mr Don yer
keluarga adik az tuh
mana satu bapak tu



Macam biasa lepas aktiviti, makan lagi
Laksa kat Kaki gunung Mencincang ini sedap sungguh
la, ABC lagi. Tak sedar diri langsung si DM ini
Afeez, sedap ni

23 ulasan:

manzlie berkata...

salam ayah zain..

situ lah tempat hotel ke dua cl berkerja tau..Berjaya langkawai Resort...selepas kerja di Hotel Istana Cl cuba pengalaman di resort lak...cantik kan..

waslam

mama ju, berkata...

Wah seronokkan! Tapi mama naik ke mat cincang tu rasanya sekali tu jelah .. takut tersangat takut!

mama ju, berkata...

Nampaknya rata2 hotel ,resort cantik CL dah rasa...

Ayah Zain berkata...

Salam Manzlie,

yer ker. Memanag cantik tempat tuh.

Ayah Zain berkata...

Salam Mama JU,

hehehh, takut yer. adik ipar az n anaknya memnag tak naik, depa tunggu bawah jer.

sonata anak kancil berkata...

Dah naik jugak kete kabel....Ya Allah ya Tuhan ku....buat2 berani aje le....ade kali ke 2 pegi dah 3/4 years back ....angin kuat! mak datok...kalau putus la tali kabel tu - he3x tak jumpalah AZ.....

Ayah Zain berkata...

Salam SAK,

hahaha, Dalam hati Allah yang tahu yer. Lebih seram drpd kete kabel Genting. Tengok tali kabel tu, macam tak percaya ajer.

ummi humaira berkata...

salam AZ...

masa g langkawi 3 @ 4 thn lepas ummi tak sempat naik kete kabel tu , cuma amik gambar kat stesen dia ajer (hujan).
cadang kalu g lagi ksana tringin gak nk merasa naik kete kabel tu , tp kalu dah ada cerita seram nih , dah fikir 2kali ler .

Ayah Zain berkata...

Salam UH,

jangan begitu, rasai thrill dia tuh. Kena naik sekali, jangan bimbang. MALAYSIA BOLEH.
Tahap keselamatan dia tinggi. So far tiada kemalangan. Insya Allah. Baca doa naik kenderaan.

Kak Sidah berkata...

Sakam AZ,

Akak tak naik az, takut, biar akak tunggu kat bawah je, anak akak kata tak adventurers la mama, tak pe lah pada akak kecut perut kat atas tu,tunggu kat bawah lagi best pusing2 jalan pegang tangan ngan cek abang, dia terpaksa ikut akak, sapa lagi nak teman kan akak ,kalau tak cek abg tu..

Kak Sidah berkata...

Salam az,

memang cantik panorama anugerah Allah pada kita rakyat msia kan, bersyukur banyak2 padanya.

Cantik az ambik gambar tu, anta masuk mana2 peraduan, tengok boleh menang tak.

Ayah Zain berkata...

Salam Kak Sidah,

Ya Allah, rugi la kak sidahtak naik. Abang Zack tu ada, pelok jer dia kalau takut. Tak ada apa-apa lah, takut itu hanya mainan perasaan jer.

Betul kaa anak-anak kak sidah tu.

Tapi kak sidah, bohongle kalau orang tu kata tak kecut perut bila naik kete kabel ini. Saya sebenarnya memang highfobia.

Bab amik gambar tu, ma kasih atas pujian tuh. ya Allah yang layak menerima pujian.

Nak masuk pertandingan? heheheh

S berkata...

salam,

AZ,
lain kali mai utara singgah umah kak S naa.

kak s pun takut kak sidah, tak berani naik kabel tu. hehehehe

Ayah Zain berkata...

Salam Kak S,

Insya Allah. Kalai ini kalau ke utara mesti singgah umah kak s.

heheh, jangan la takut,ok jer

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

Baru tahu
AZ minat filem hidustan rupa nyeee

kalau shahrul khan ada pada masa tu,
tentu dia ajak AZ buat pelakun tambahan

he he he, jangan marahhhhh

Wassalam

rezeki berkata...

salam az

apa2 pun ABC tu buat ku terliur he he he

Hanis berkata...

salam ayahanda zain....

hanis penah p sekali...tu pon family day company lama...alhamdulillah merasa gak p...

mama shida..pada hanis, apa yg adventurers nya masa kat station no.2 tu...naik tangga semula lepas turun p kat pelantar tu...Ya Allah...qetaq kaki...tuhan aje yg tau...dahtu...naik2 mencari ayaq...masa hanis p dulu..lg laa tengah hari terik....elok lepas makan t/hari...Ya Allah...mengah di buatnya masa tu...hahahah...mencungap2....

Ayah Zain berkata...

Salam razali,

hahahhaha,

Ayah Zain berkata...

Salam CR,

Kat Batu Pahat ada satu kedai jual ABCDE. Lagi umph

Ayah Zain berkata...

Salam Hanis,

yer ker.

Hanis nak tahu kat station no 2> MRszain semput, az kena dokong dia hehehhehe

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : sy dah naek!! sy dah naek!! best3... rasa nak naek lagi....

AZ... ABC tu nampak mengiurkan, mmg sedap klu dpt makan time panas2 cam gini

Ayah Zain berkata...

Salam anakanda afeez,

apa yang naek tuh. hehheheh

Tu baru tengok ABC, kalau pekena lagi ummmph.

afeezz berkata...

AZ.... naek tuuuutttttt..... hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...