Selasa, 9 Februari 2010

waduh, menjolok mata sungguh

090210 : Menjolok mata. Apa yang anda faham dengan perkataan menjolok mata? Sebenarnya menjolok mata itu satu perkataan yang merujuk kepada pakaian menjolok mata. Iaitu wanita yang memakai pakaian yang bisa menampakkan body   aurat. Ringkasnya merujuk  kepada pakaian seksi yang dipakai oleh wanita.

Kenapa dipangggil pakaian menjolk mata? Ini kerana mata kita suka sakit melihatnya. Kita suka tidak suka melihat wanita memakai pakaian yang seksi menunjukkan body aurat mereka.............Itulah yang dikatakan menjolok mata.  Mungkin mata kita akan terjojol keluar melihat body yang mengiurkan  anggota yang didedahkan itu.

Tetapi n3 ini sebenarnya bukan merujuk kepada pakaian mejolok mata, n3 ini benar-benar menunjukkan perbuatan menjolok mata. Ada berani?

Perbuatan menjolok mata
Nak buat silakan
Risiko tanggunmg sendiri

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai. (QS: al-A'raf:7:19)

Allah mengetahui pengkhianatan (penyelewengan dan ketiadaan jujur) pandangan mata seseorang, serta mengetahui akan apa yang tersembunyi di dalam hati. (QS: al-Ghaffir:40:19)

16 ulasan:

KAMATO berkata...

aslam az, sekarang kalau berjalan di bangsar, bukit bintang dan seangkatannya banyak pusat2 islam ditonjolkan.

Ayah Zain berkata...

Salam Kamato:

waduh, gawatni, baru realese udah munculkamu.

hehehhe, pusat-pusat islam yer. Bangganya dia menunjukkan pusatnya yer

SiNoMoSa berkata...

Salam Ayahanda,

Ish3x terkejut tgk gmbt tue huhu

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : klu mereka berpakaian menjolok mata... kite menjamu mata lah.. jgn plak kite menjolok plak mata kite.. sape yg susah nnt?

ummi humaira berkata...

salam AZ..
haiya itu macam talak belani la.

macam2 kelebihan Allah bagi pd hamba2Nya ..

ummi susah hati mau ckp sama abihanan sekarang , sikit cakap dia pasti jwb " ada aku kisah "
ni mesti penganan dia ingat kat AZ le tu .

Ayah Zain berkata...

Salam anakanda syima,

bakpo pulok mu kejut, entah2 trick

Ayah Zain berkata...

Salam anakanda afeez,

kalu menjolok mata, bute hehhehe

Ayah Zain berkata...

Salam UH,

hehehhe, nampaknya 'aak' dah jadi tagline az ker.

x dapek den nak nolong tuh

sonata anak kancil berkata...

sekiranya mata dijolok maka sakitla mata....carilah keje lain....

Ayah Zain berkata...

Salam SAK,

adoiiyaii, tahu tak apa

Kak Sidah berkata...

Salam AZ,

apa ni az, mana dapat gambar ni.

sekali tgk tu rezeki az, tapi jgn ulang dua kali dosa tau..betul kan afeez

Ayah Zain berkata...

Salam Kak sidah,

dapat kat tenet le kak sidah

pernah dengau gak tu,

afeezz berkata...

ya!! betul tu mama...

Ayah Zain berkata...

yor la afeez

shami2 berkata...

Salam Az..

Sebagai seorang pompuan...saya akui kekadang malu dengan sesetengah pompuan yang terlibat dengan pendedahan aurat,..apa nak buat...sama2lah kita tegur kalau mereka2 tu anak ker jiran ker kawan ker...tapi dengan berhemahlah..insyallah lepas tanggunjawab...diri kita..selebihnya depar tanggung lar sendiri...
Kalau diri kita penuh pengisian rohani, dengan ilmu insyallah tidak terjadi..gejala pusat2 islam semua, tu...saya yakin masyarakat bukan islam pun bersetuju dengan isu ni..pada yang kuat berpegang agamalah...kalau tidak sama jerr..

Ya Allah jauhkanlah anak2, ahli keluarga kami dan keturunan kami dan seluruh umat islam dari terikut dengan pelbagai gejala sosial yang menyakitkan mata tu...amin

S berkata...

salam,

jantan betina tnjuk pusat.
apa nak buat
seluar terlondeh,baju sengkat
terpengaruh ajaran sesat
sama sama pakat nasihat
smoga selamat dunia akhirat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...