Sabtu, 26 Jun 2010

carens buat hal

250610


Kalau CM ada mas
az ada karim
Karim? heheh boss   az panggil Carens tu karim
karim ni  dah melepasi 7 tahun
masih gagah lagi
tetapi sejak dua menjak ini dia juga mula minta belanja, minta belai
rasanya dah beribu juga habis tetapi masih ada lagi yang tak kena
enjinnya rasa tak berapa mantop (kata syamsul ghau ghau)
Boss aku aku masalah ekszoz
aku pun pergilah  kedai eksoz
apa lagi tukar eksoz  (ekzoz  bocor)
namun selepas di tukar bunyi masih ada walaupun tak berapa kuat
pergi pulak mekanik yang lain
depa kata bold bearing entah bold joint itulah gamaknya
aku bukan tahu sangat pasal bab-bab kereta ini
sebab tu aku prefer  brand new car
kerana kalau beli kereta sekehen 
aku tak reti nak adjust kat mana
lebih rela pakai kancil   asalkan baru......

oklah sekejap
rupanya panas tak sampai ke petang
ada lagi bunyi
hantar ke mekanik lagi
mak datok dia kata masalah pendingin hawa
kebetulan pendingin hawa tak berapa sejuk
tukau lagi
abis lagi kantong
tapi lepas tu sejuk macam kat RSA yang Rejeki pergi cuti sekolah hari tu

tak berapa lama
bunyi menjelma lagi
kali ni mekanik kata eksoz buat hal
kena tukau eksoz yang mahal sikit
apa lagi aku hangin satu badan
itulah yang kuar puisi tu hheheheheh
aku buat dek je, malas nak layan biau ler bunyi gitu asalkan boleh sampai ke destinasi.

adoi, kantong aku bergoncang lagi
tetiba satu pagi   si  karim tidak bernafas
penat dah aku gosok gosok tak mahu bernafas juga
klik klik. si karim ..............mampus?!
mesti jantung dia problem pulak
bila tengok tarikh jantung si karim ni
patutlah dah lebih dua tahun
ekspayed
tak perasan aku rupanya

nak buat macam mana ni
kalau dulu boleh juga di tolak untuk mengidupakannya
ni tak boleh
 ni kena buat bypass
 hehheheh
nasib baik kengkawan ada jumper,
maka bernafas lah si karim semula

apa lagi
memburu laju ke kedai pernafasan
tukau lagi
mak datok harga seunit jantung ni dah mahal
dulu tak sampai RM200 atau akul lupa kot
sekarang ni RM300 seunit

nak dijadikan ceritakan
sengaja mulut gatal
berkatalah aku kepada si makanik
si karim ni kalu berlari lebih 110km/jam dia bergetar
  terutama bila ada cara kejar mengejar kat gelanggang, bergoncang
kadang-kadang si karim ni kalau kat gelanggang litar
pantang sikit terus nak tunjuk eksyen
berani konon
dah berapa kali kena pow ngan budak baju putih pun tak serik-serik lagi

ooo
buat balancing 
maka di bukalah tayar satu persatu
mak datok ada satu rim yang bengkok
tak lah berapa sangat
ada ke patut dia minta tukar sport rim
dia ingat aku chop duit ke hape
lama-lama aku tergoda juga bila ditawarkan dengan yang second hand

oklah
ingat boleh selesai
bila dah siap pasang semua tayar
nasib baiklah  aku perasan
nuts  pengisi angin tak berapa ok
macam mana nak pump angin nanti (sebab rapat sangat)
udahlah sebelum tu skru tayar tak ngam aku kena tambah duit lagi
makanya
bertekaklah aku dengan si mekanik
abis-abis cancell
aku suruh tukar balik rim asal
padan muka dia kerja berejam tak masuk hasil
aku pun sama buang masa jer.

yang syoknya
bila aku cerita dengan bos dia suruh apa
dia suruh aku tukar si karim dengan Zamri
adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
manalah aku nak cekau RM!!!????????

12 ulasan:

My Life berkata...

salam

ambik tempat dulu.. heheheh

kak su berkata...

Salam AZ

Zamri??? Kenapa Zamri...carilah anak jati.

Exora pun tak kurang hebatnya...
Berdesup kami pecut...

Tapi ada rahsia .......gunalah "saya-kena bayar" (translate ke org putih.

Huh! Berdosup poi nya...Bye..BMW...

Wslm

aznaz berkata...

salam ayah zain...


cl punya cik sity dah kena curi lah...hampir 2 thn tau az...heheheh


wsalm

CM berkata...

salam AZ

laaa lagi byk cekadakkk rupanya si karim tu,,,tu arr cm rasa sbb sama jantina kot..per kata AZ tukauuu estimahhhhhhh,,,,hahh bila cik timahh dia tak lerrr berangin sangat..


bila dah ada sitimahhhh bawak ler kak tipah n cik senah beerjalan-jalan yer..

pssst CL tu,,cik siti dah hilang cari ganti arr,,tangkap cik civic pulakk

Ayah Zain berkata...

salam azie,'

heheheh,

Ayah Zain berkata...

salam kak su

ezora idak, zamri pun bukan buat setakat ini.

dak ezora tu memang berdesup poei ehh

Ayah Zain berkata...

salam cl

yer ke. ermmmm capo pulak yang curi dak siti cl tuh. kurang asam beto

Ayah Zain berkata...

salam cm,

tu le pasal macam cm juga kan. tapi az tak panggil karim, boss jer uang panggil. az tetap panggil karen

rezeki berkata...

salam az

tuka kunci oklah tu hehehe

Ayah Zain berkata...

salam rezeki,

nak tukar kunci macam pak itam? hehheheh lambat lah laei

nadz berkata...

Assallamualaikum AZ,
Begitulah ... perkara macamni terjadi kat sapa-sapa saja.
kat Karim ka, siti ka, Exora ka.. hatta Muthu pun meragam juga pagi-pagi..

Ayah Zain berkata...

salam mama nadz,

betul tu. kalau dah lebih 5 tahun memnag ada masalah kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...