Selasa, 22 Jun 2010

Jom ikut az ke mini zoo

220610
 Bikin gempak la lagi tuh. Bukan mini zoo cuma r%b^N jer. Kali ini bila balik ke rumah ibu mertuaku, ada pulak benda alah ni sebelah rumah. Siasat punyala siasat abang iparku yang punya. Dia baru menjadi YB. Jadi adalah lebih duit sikit maka untuk memenuhi masa lapang dia pun buatlah banda alah tu sebelah rumah ibunya. YB? bukan yang berhormatlah CM, Yang Bersara. hehhehe

Jom kita lihat apa yang ada.


si tongong tonggong
si jantan yang berkokok ... lirik lagu   M. Nasir tu


eh eh angsa pun ada.
Sepasang tu. Dibeli dengan harga RM160 jer
yang sekor tu anak angsa
dia tengah ligan az yang cuba kacau dia masa tuh

tu dia abang iparku
sedang beri makan kat peliharaannya


makan elok-elok maa
jangan gaduh-gaduh, nanti rezeki lari
kalau Cik Rezeki, dia kayo maa


eh eh makan sayur juga?
padanlah sayur az .......


burung pun ada jugok
sepasang jugak tuh

itu la dia
hobi baru abang sulong mrszain
pagi-pagi dia datang membersihkan apa yang patut
kemudian peang datang lagi memberi makan peliharaannya itu.
Gitulah YB.
Ralit juga melihat binatang peliharaan itu.
Seronok melihat 3 ekor angsa tu yang melalak bila melihat orang yang datang
berkeriang keriok dia
ayam jantan pulak sebok mengejar yang betina
dah tu pulak kejar mengejar dengan ayan jantan yang lain yang cuba masuk ke kawasan dia
hehhehehhe
Gitulah resam dunia yang menjadi pentas kehidupan manusia.
Dalam masyarakat haiwan tiada manusia tetapi dalam masyarakat manusia ramai yang bersifat haiwan

18 ulasan:

kak su berkata...

Salam Ayah Zain

Dalam2 Tak da mood n3 bukan main lagi ari nii..banyak...

Bahaya niii...

Wslm

kak su berkata...

Salam AZ lagi...

Kalau free gi la Serting tolong anak akak....

Wslm

kak su berkata...

Salam AZ

Gangsa pun akak nak lah...hee..heee..

Wslm

Ayah Zain berkata...

salam kak su,

ni nak mendatangkan kan mood la. kalu idak langsung kabur

Ayah Zain berkata...

salam kak su

heheheh, x boleh kak su. seberang kawasan orang tu.

Ayah Zain berkata...

salam kak su,

heheh, no hal. tapi kat sini x macam kat PDKM. Kat sana meriah tahap gaban

sonata anak kancil berkata...

seronok bela2an ini....kalau ade kawasan seperti ini memang best...kat rumah ni hanya banyak kucing....seronok layan kucing!!! minat kat rabbit...hu3x kena "marah" - lama2 sape nak beri makan???

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

semngat hari
3 n3 sehari

semangat Mandela kut
he he

Wassalam

Ayah Zain berkata...

salam sak,

kecil jer kawan itu. Cukuplah buat suka-suka utk YB tuh.

Ayah Zain berkata...

salam Rozali,

heheh, tak ada maknanya yang sebelum tadi tu cut n paste je. so satu n3 jer hari ni.

CM berkata...

salam AZ

nanti bila AZ dah jadi YB,,,jom kiter menyelam cari duyonggg..

manzlie berkata...

salam ayahzain


angsa tuah masak rendang sedap tau..arwah mak selalu masak..dulu cl masa kecik jaga/bela angsa..heheheh


wsalm

Ayah Zain berkata...

salam cm,

wow, indahnya bila kita bersama mengejar duyong. agak-agak macam mana la tu yer

Ayah Zain berkata...

salam CL,

az belum pernah lagi makan rendang angsa. Itik dah biasa. kalau naik kete unser tu dah biasa. hehheh

afeezz berkata...

salam AZ : angsa sepasang RM160?? mahal jugak yer...

rezeki berkata...

salam az


kat blkg umah saya tepi hutan ni, ada 8-10 ekor ayam kg duk tidur bertenggek kat palang garaj hehehe

Ayah Zain berkata...

salam afeez,

itulah dia spt kata abang iparku. pikir2 macam tak logik hehehh

Ayah Zain berkata...

salam rezeki,

itu lah dia namanya rezeki heheheh. tak payah nak susah susah peliharakan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...