Jumaat, 25 Jun 2010

Kencukura (4)


250610
Program Kencukura diteruskan lagi ke sesi kunjungan mesra (kura) selepas perogram Kenduri sempena Cuti-cuti Malaysia di Negeri Terengganu Darul Iman.
Selepas membeli dan belah, perjalanan diteruskan ke Marang mengunjungi sahabat mrszain yang tinggal di Seberang Marang. Disepanjang perjalanan menyusuri pantai yang cantik dan bersih. Panorama laut yang luas terbentang begitu mengasyikan aku sehungga tidak sedar aku telah pun melalui 16 km daripada Bandar Kuala Terengganu tidak begitu dirasai.

Kami sedang menuju ke Marang
lihatlah didepan sana panorama Laut China Selatan


Deretan gerai menjual hasil laut terdapat disepanjang jalan ke Marang
Replika Kerang, udang dan Sotong di Pekan Marang

ermmm
Kami sampai disambut dengan hidangan makanan tengahari




asam pedas Johor pun ada

Ikan segar Bakar.
yum yum yum

Terima kasih daun keladi kepada Pn Jamilah dan keluarga. Budi baik anda memahatkan hati kami di Terengganu Darul Iman.

12 ulasan:

kak su berkata...

Salam AZ

Dah kata dah . Ingat nak balas puisi hati AZ tadi ..dah agak dah tak sempat punya...

Nampaknya PDKM pun kalah dgn CHHM. N3nya melampaui batas waktu...
hee..hee...

Wslm

Raymond Mersing berkata...

Lapar laaa Papa Z..Marang memamg indah..Skang dah banyak homestay di kiri-kanan

manzlie berkata...

salam ayah zain


ikan bakar..yum yum yum...

terliuq dahhh


waslam

NGINAP SRENGENGE berkata...

salam AZ,

lama tak singgah.
tertengok perkataan 'kura'.

srengenge ni cukup tertarik dengan 'kura' ni.

wassalam.

rezeki berkata...

salam az

hehe kura tak pe

jgn kura kura hehe

alhamdulillah, diraikan sahabat dgn hidangan yg enak

Ayah Zain berkata...

salam Kak Su

jangan bandingkan CHHM dengan PDKM kak su oiiiiiiiii. Macam langit dengan bumi tu. Campak aje umpan PDKM, tu dia berebut-rebut yang datang.

Ayah Zain berkata...

Salam RM,

lapar ke. hehehh. Mari sini umah az.

Betul tu kiri kanan ke Mraang drpd KT memnag banyak chalet n homestay. Pilih jer mana satu

Ayah Zain berkata...

salam CL,

Ikan segar tu. Dibakar dan dicyrahkan dengan sos sambal. Mak datok sedap siot

Ayah Zain berkata...

salam Ayahanda,

yer ker terpanggil datang sebab kura. hehhe Iskura.

ma kasih sudi datang umah az

Ayah Zain berkata...

salam rezeki,

kura-kura oo lagi. Jangan kena demam kura sudah.

Rozali berkata...

Assalamualaikum AZ

sahabat yg pandai meraikan tetamu

tetamu yg datang membawa rezeki
itu yg dia jamu baik punya
he he

Wassalam

Ayah Zain berkata...

salam Rozali

jangan ada prasangka di hatimu. hehhehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...