Selasa, 26 Januari 2010

Burung Apa?

260110 : Burung ini menjelma semula ketika aku sedang berjalan pulang daripada pejabat petang tadi. Aku tidak tahu nama burung ini. Adakah burung but-but? Spesis ini jarang diketemui. Amat cantik sekali. Pernah aku menceritakan burung ini di n3 beberapa bulan dahulu, kemudian dia menghilang. Dia seperti biasa bersendirian. Jom kita dekatinya.

Malangnya aku hanya  ada kamera henfon sahaja. Kalau ada kamera canggih macam shima atau anak umi umairah, mesti best.


Buat apa tu

tak ada, ronda-ronda saja

awat lari jauh drpd ayahzain ni

tak mahulah. Ada aku kisah?

ooooo pocot. melampek pulak wak ang
apa kono eh kau ni jang oiiiiiiii


janganlah malu-malu


tak mahu. Aku peduli hape ngan ko

Akhirnya burung itu terbang apabila aku terus mendekatinya. Tak sempat snap, terlalu laju dia terbang tinggi di angkasa. Putih mata aku melopong. Burung itu terus melarikan diri. ia tak boleh terbang tinggi rupanya. Hanya terbang rendah dan menghilang celah belukar di pinggir pagar  kuartes aku itu.


16 ulasan:

afeezz berkata...

salam ayahzain : wah3.. bermain2 dengan burung nampak.. hahah

sonata anak kancil berkata...

macam jinak2 merpati aje....

sinomosa berkata...

Salam Ayahanda..

Burung tue camera shy macam AZ kot hehe..tak mo publisiti hehe

Kak Sidah berkata...

Salam az,

Wah kali ini burung pulak...ada je idea az, full of ideas...bekas cikgu la kan..ye ke cikgu, kang salah pulak.

sian az, burung tu kesepian, agaknya tunggu teman kot, entah2 teman merajuk, baru nak feel2 az dah kacau...kacau daun la az ni..hehehe.

Unknown berkata...

salam AZ..

kalu shima punya kamera tu memang le canggih , tp kalu yg anak ummi pegang tu , kamera biasa2 ajer , tu pun , dia belasah kamera abah gak tu .
burung tu , yg makan siput babi ke AZ ? sekarang ni susah dah nk jumpa , kalu kat kampung dulu2 pernah ler ummi nampak .

Ayah Zain berkata...

salam Anakanda afeez,

yer ler, burung inilah tempat az mengadu tadi. ngeh ngeh ngeh

Ayah Zain berkata...

salam SAK

tidak jinak langsung, itu guna zoom yang ada kat phone camera az. Setakat itu jer yang dapat.

dekat sikit dia lari.

Ayah Zain berkata...

salam sinomosa:

hahahhaha, betul 3x.

burung ni sejibik dengan +&%$# yang pictophobia tuh

Ayah Zain berkata...

Salam Kak sidah,

heheh, kebetulan tadi burung tu datang balik. memnag suka tengok burung tu.

Dia memnag sekor jer. tak ada kawan dia. tapi dia peduli hape hehehehh

Ayah Zain berkata...

Salam umi,

tak tahu pulak dia makan siput babi. heheh

menag jarang sangat nampak burung tu. Sesekali dia datang ziarah

Atikah berkata...

Salam AZ,

Burung tu malu2 miaw2 kot.. tu dok lari tu... agaknya burung tu dok praktik 5S gak kot.... hehehe

Ayah Zain berkata...

Salam Atikah,

miaw2 shy arr. AZ rasa pun gitu tengah dok praktik 5S.

Syukri Mohtar berkata...

saya pun pernah nampak mase kat maktab dlu..tapi tak tau jgk burung ape tu..

Ayah Zain berkata...

salam syuk

yer ke. hehhe
syuk buat apa sekarang nih

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

AZ ni seorang pencinta flora & fauna...

Ayah Zain berkata...

Salam Kak nab,

hehehhe, ada2 saja kak nab nih. Namun kita mesti menghargai alam kita kan kak nab?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...