Jumaat, 22 Januari 2010

Aku bermimpi : SubhanaAllah

220110: Salam Jumaat, Penghulu segala hari. Hari Jumaat sangat istimewa kepasa orang Islam kerana pada hari ini kita akan menghadiri Majlis Ilmu iatu Khutbah Jumaat dan setrusnya bersolat jemaah iaitu Solat Jumaat. Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana dipanjangkan umur untuk sama-sama ke masjid. Moleknya kita sampai ke masjid sebelum khatib naik mimbar untuk membaca khutbah. Andainya sesudah khatib naik mombar maka catatan kehadiran tidak lagi di ambil kira.

Di pagi ini marilah kita dengan pengalaman seorang hamba Allah yang telah bermimpi ........................












































Semoga kita selalu mengucap syukur kepada Allah, sujud syukur dan sebagainya. Kita hambaNya namun kita bertuah kerana tuan kita amat gembira sekiranya hambaNya selalu meminta kepadaNya. Ingatlah "kepadaMu kami menyembah dan kepadaMu, kami meminta pertolongan".

Salam Jumaat
Salam Ceria

20 ulasan:

afeezz berkata...

salam ayahanda zain : salam jumaat dan salam ceria. jumaat di mana hari ni? masjid panjat pagar ker?

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

hehehhe, insya Allah, kalau ditakdirkan begitu. Bagusnya kat masjid panjat pagar tu, khutbahnya bermultimedia.

مسافر_اسلام berkata...

Salam subuh dipagi jumaat.
Semoga ceria dan sihat selalu.
Salam.

Ayah Zain berkata...

Salam Anakanda MI,

salam subuh Jumaat dan salam ceria serta sihat sejahtera untuk anakanda juga.

rezeki berkata...

salam az

rahmat dan nikmat Allah tak terkira. semoga kita menjadi insan yang sentiasa mensyukuriny, insyallah

Che' Pit berkata...

salam pagi jumaat.. hmm malam tadi mlm jumaat, ngeh ngeh ngeh..

shami2 berkata...

Salam Az..

Salam jumaat
Hari yg penuh dengan rahmat
Marilah kita tambahkan amal ibadat
Semoga kita semua selamat
Dunia dan akhirat
Dan mensyukuri semua nikmat
Yang telah dinikmati tanpa
kita sedar...

CP...malam jumaat yer..ngeh..ngeh..ngeh..aper tu dia fikir...AZ aper dia kisah hehhehe

Yunus Badawi berkata...

Salam ayah zain.

Terima kasih kerana meninggalkan jejak di blog saya.

Sesungguhnya terlalu banyak rahmat Allah kpd kita tetapi terlalu sikit kita menyebut alhamdulillah. Kadang2 bila ingatkan perkara ni, saya malu kpdNya.

S berkata...

salam AZ,

tazkirah yang amat menyentuh Qalbu.
terimakasih.

jom kita pakat amalkan sujud syukur setiapkali selepas solat.

sebagai bukti kita hamba NYA yang bersyukur. Alhamdulillah.

Yunus Badawi berkata...

Hari ni saya nak balik kampung utk solat Jumaat. Biasanya mcm tu lah setiap Jumaat. Lepas solat nak ambil anak balik dari UiTM Shah Alam.

Ayah Zain berkata...

salam rezeki,

Marilah kita pesan berpesanan, ingat mengingati kita ini hamba kepada Allah pencipta alam.

Alhamdulillah, terima kasih ya Allah

Ayah Zain berkata...

Salam CP,

hahha, ada ayahanda kisah malam tadi malam jumaat CP, mrszain bermalam di Hospital menjaga ibunya

Ayah Zain berkata...

salam Shami2,

yer betul shami2, apalah si CP tu kisah, setiap malam saja aje tu.

Ayah Zain berkata...

Salam YB,

sama-sama, mari kita menyambung tali silatulrahim.

sungguh kita ini hamba yang tidak leka, lupa diri, ingat kpdNya apabil mendapat musibah, bila sudah terlepas kita lupa malah tiada ucapan bersutkur kepadaNya.

Ayah Zain berkata...

salam Kak S,

Insya Allah. marilah kita sama-sama sentiasa mengucapkan alhamdulillah.

Ayah Zain berkata...

Salam YB,

insya Allah, moga Allah mempermudahkan urusan YB.

YB ni bekas pegawai SHELL yer. Pengerusi SHELL Malaysia sekarang adalah bekas anak murid saya.

SiNoMoSa berkata...

Salam AZ,

Terima kasih AZ atas perkongsian.
Smg kita semua tergolong dalam golongan hambaNya yang bersyukur..Insya-Allah.

AZ: CP ckp malam td malam jumaat sbb dia takut tido sorang2 ada hantu haha (ish3x)

Ayah Zain berkata...

Salam Sinomosa,

sama-sama, kita saling ingat mengingati.

ooo iyer ke. Hantu spesis tu memang suka orang lelaki bujang.

sonata anak kancil berkata...

salam - terima kasih dengan ingatan2 ini...dan sentiasa bersyukur apa yang kita ada...

Ayah Zain berkata...

salam SAK,

terima kasih kembali

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...