Isnin, 25 Januari 2010

Kari Kepala Ikan



250110 : Sudah makan tengah hari? Apa menu makanan tengah hari tadi? ermmm sedapnya.Semasa balik daripada Kuala Lumpur singgah sebentar di Restoran Kari Kepala Ikan di Ayer Keroh, Melaka. Lama tak pekena kari kepala ikan nih. Selalunya kami singgah makan di Restoren Kari Kepala ikan Senin kat Semabok, tetapi hari itu, terasa nak cobak di Ayer Keroh pulak. ermmmm, memang tidak lawan kari kepala ikan Senin. Di sana ada pelbagai pilihan menu seperti seafood, rojak dan sebagainya.


Kari Kepala Ikan.

Siput Sedut. Not bad.

Tak cukup dengan kari kepala ikan, di tambah pula dengan siput sedut. Aku memnag pantang nampak siput sedut nih. Teringat siput sedut Taman Seri Sulong, Bt Pahat dulu-dulu semasa bulan puasa. Di sana mereka campur sayur keladi. Mak datok, mertua kat belakang memang tak perasan.

10 ulasan:

afeezz berkata...

salam ayahanda ; di tambah pula dengan APA??????

nak wat suspen lagi le tuh... cis

pB berkata...

tak makan lagi nieeeee

SiNoMoSa berkata...

Salam Ayahanda,

Alahai siput sedut..sedapnya..lama tak makan..attack!!

shami2 berkata...

Salam AZ..

Betui larr AZ kata komen Afezz tu kalau tak der macam makan tak dak garam..ngeh..ngeh..ngeh

Kari kepala ikan aar siput sodut AZ..wah sedap..nih..terliuq larr..

Teringat, petua kawan2 kalau nak masak sipu sedut, campurkan dengan kelapa parut...besok nak masak malam tu buatlah...saya nih buatlah kononya nanti siput tu rasa lemak jer...heheh siap semua tutuplah besen tuuu supaya tidak kuar siput2 tu ..namun...pagi besoknya..wah merata siput tu merayap..aar kat dinding dapur pun ada...haha ambik kau...kenangan Az...hehehhe

Ayah Zain berkata...

Salam afeez,

hehehhe,tertinggal la tadi tuh. az dah tambahkan. tertinggal siput sedut

Ayah Zain berkata...

salam shami2,

yer ker. tak pernah pulak mrszain buat lagu tuh.

siput sedut memang my feveret. pantang jumpa. Tapi masakan dia tak sesedap masakan mrszain

Ayah Zain berkata...

SalamPB,

yer ker. jangan lupa kuar makan,nanti kena gastrik.

ma kasih mai umah az yer

Ayah Zain berkata...

Salam sinomosa:

Yer ker. kat Pontian susah sikit nak jumpa siput sedut ni. Tak macamdi Muar dulu

Atikah berkata...

Salam AZ...

Best jer nampak siput sedut tu... tapi tak berapa pandai makan.. mesti ketuk dulu kulit dia... huhuhu... bak mai sikit nak merasa... hehehe

Ayah Zain berkata...

Salakm Atikah

No problem, nanti pakat-pakat lah ngan afeez, datang umah az kat pontian, boleh makan siput sedut.

Memang sedap menyedut siput tuh yang di masak lomak cili padi campur keledek atau sayur keladi. fuhyooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...