Khamis, 10 September 2009

Love Story

100909 Manusia diciptakan berpasangan-pasangan. Hidup ini sepi tanpa pasangan. Sesusngguhnya lelaki amat memerlukan wanita yang bergelar isteri. Hari ini mrzain teringat kembali 25 tahun yang lalu ketika mencari pasangan untuk dijadikan teman di kala suka dan duka. Teman yang mengerti dan saling memahami. Dan telah diciptakan mrszain sebagai pasangannya di dunia dan akhirat. Tanpa mrszain, mrzain tiada apa-apa.




Where do I begin


To tell the story

Of how great a love can be

The sweet love story

That is older than the sea

That sings the truth about the love she brings to me

Where do I start



With the first hello

She gave the meaning

To this empty world of mine

That never did

Another love another time

She came into my life

And made the living fine

She fills my heart



She fills my heart

With very special things

With angel songs

With wild imaginings

She fills my soul

With so much love

That anywhere I go

I'm never lonely

With her along who could be lonely

I reach for her hand

It's always there



How long does it last

Can love be measured by the hours in a day

I have no answers now

But this much I can say

I know I'll need her till the stars all away

And she'll be there...

How long does it last

Can love be measured by the hours in a day

I have no answers now

But this much I can say

I know I'll need her till the stars all burn away

And she'll be there..


.
Wahai sekalian manusia! Bertaqwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kamu (bermula) dari diri yang satu (Adam), dan yang menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (isterinya - Hawa), dan juga yang membiakkan dari keduanya - zuriat keturunan - lelaki dan perempuan yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-yebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silaturrahim) kaum kerabat; kerana sesungguhnya Allah sentiasa memerhati (mengawas) kamu. (QS:4:1)


29 ulasan:

Che' Pit berkata...

salam AZ,

alamak my peberet song tu.. mendayu2 alunan lagu ni.. syahdu..

hmm jawapan kpd panggilan telefon AZ semalam.. selection belum dibuat memandangkan jumlah peserta yg ramai.. tetapi berdasarkan kpd pertanyaam kpd koordinator, surat akan dikeluarkan sebelum raya.. untuk pertanyaan lanjut, boleh berhubung dgn koordiantor iaitu Pn Nasibah, tel no, hujung dia 031.. harap maklum.. ngeh ngeh ngeh..

shami2 berkata...

Salam AZ,

Ermmm lagu omputeh...semoga bahagia suami isteri hingga ke akhir hayat.....

Hanis berkata...

salam ayahzain,

romantiknyaaa ayahanda hanis nie...

ayahzain, hanis nak tanya... mrs zain ade dak baca blog ayahzain nie? mane tahu silent reader ke?

cikgu mas berkata...

salam

maaf mrs zain tak berniat apa2 tapi mohon izin memuji ayah zain di alam maya.....bertuah mrs zain memiliki suami sebegini romantic...ceria dan halus jiwanya..

ayah zain!!!!!!!jgn lupa terus berjiwang CM peminatmu..

rezeki berkata...

Salam AZ,

alhamdulillah , semoga kasih berpanjangan hingga bila-bila

ummi humaira berkata...

tahniah AZ dah 25 thn kekal bahagia , romantik lagi yer , semoga berkekalan keakhir hayat

Atikah berkata...

Salam Az,

Wah...romantiknya ayah zain...

Noor berkata...

Salam Az..

pergh.. jiwang karat sungguh AZ nie.. cheq tabik spring kat AZ.. 'cinta mu harum berseri' beruntung mrs zain.. serta syukur kehadrat Illahi dikurniakan pasangan yang sehati sejiwa serta memahami.. Semoga Allah terus merahmati perkahwinan AZ & mrs zain hingga keakhir hayat.. teman didunia.. teman diakhirat..

'and i still got the blues for you...'

Noor berkata...

Salam AZ,

cop cop.. cheq tertinggal..

'ngeh ngeh ngeh'..

psstt.. trade mark 'ketawa' group kita nie..

Ayah Zain berkata...

Salam Che Pit,

terima kasih atas perhatian

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2,

Terima kasih doa mu itu

Ayah Zain berkata...

Salam Hanis,

ermmmmmmmmmmm. Ingat ke lagi
......... kerna kau tak pernah

Ayah Zain berkata...

salam CM,

Jangan terlalu memuji. Malu pulak rasanya. Hanya sekadar nyanyian.

Ayah Zain berkata...

salam CR,

Terima kasih naa

Ayah Zain berkata...

salam ummi humaira

Terima kasih Ayahzain amat menghargainya

Ayah Zain berkata...

salam Atiqah,

ermmm romatik kan ayahzain?

Ayah Zain berkata...

Salam Noor,

ermmmmmmmmm, nak kata apa yerk. just thanks for your appreciation

khairyn berkata...

salam ayah zain

semoga cinta terus berseri hingga akhir hayat dan dilanjutkan jodoh selama-lamanya di sana.

Cinta ayahanda bonda saya bercerai mati. :|

manzlie berkata...

salam ayah zain..

hmm seronok lah lagu tuh..my peberet gak...

semoga ayah zain berkekalan sampai ke ahkirat..insyalah...


cheq jugak duk solo lagi nih...mak minahh pun tak masuk mintak..!!! (Masam2 manis...heheh)

waslam

manzlie berkata...

salam ayah zain..

hmm seronok lah lagu tuh..my peberet gak...

semoga ayah zain berkekalan sampai ke ahkirat..insyalah...


cheq jugak duk solo lagi nih...mak minahh pun tak masuk mintak..!!! (Masam2 manis...heheh)

waslam

Ayah Zain berkata...

Salam khairyn

Insya Allah. itulah harapan ayahzain, teman di kala suka dan duka

Ayah Zain berkata...

Salam Manzlie

yer ke mak minah tak masuk minta. ermmmmmmmmm

Semoga Manzlie akan bertemu teman di kala suka dan duka, senangdan sukar. Ayahzain doakan yerk.

Asnija berkata...

Tumpang lalu...
Apa petu Che pit ni, sume rumah di no. 1...fuhh...macam guna jin...sekelip mata kat sana...sekelip mata kat sini...memang tak leh lawan...

Asnija berkata...

Ayah Zain,
Romantik nyer...malahan romantik giler...kasilah Mrs Zain baca blog ni, mesti dia pingsan....tersenyum simpul 7 hari 7 malam...

Nija suka tengok pasangan senior jalan berpegang-pegang tangan...berpimpin-pimpin...harmoni gitu...hidup ini hanya ada mereka berdua...oh...aku mahu tua bersama mu....

ehm...Cik Lie...baik la Cik Lie jangan tua sorang-sorang...sedei tau nanti....tengok Ayah Zain, luka ada orang cucikan luka...tak pe noh...Samad tulun cucikan...

manzlie berkata...

salam Datin
Asnija..


aduhh tak kusangka datin jugak nak ,Mintak samad tolong ker...ehemehem tuh tak marah ker nanti..

waslam

Ayah Zain berkata...

Salam Datin,

CP kan orang bujang, senang la ia ke sana ke siini.

Ayah Zain berkata...

Salam Datin

Jangan lah puji melambung Datin. Tak ada maknanya romantiknya ayahzain. itu kan cuma lagu yang ayahzain suka nyanyi tapi liriknya x hafal2 ngeh ngeh ngeh. Kalau masuk JLL hancus.

ayahzain bagi tahu kat mrs zain dia buat derk jer.

tak ingat ke lagu kan n3 tedahulu. mrs zain ni pendiam, tenang, tak banyak citer.

tengok balik ni

Kau yang sanagat ku sayang
Kerna kau tak pernah manja
Agung peribadimu
Tenang diwajahmu
Tiada yang menandingimu

Kau yang sangat ku sayang
Kerna kau gadis pendiam
Wajahmu yang tenang
Senyummu menawan
Hati ini mengagumimu

Ku mengkhayal bila saat nanti
Hidup bersamamu
Hanya dikau teman dalam duka
Penghibur derita

Kepadamu akulah yang manja
Dengarkanlah sayang
Kupandang potretmu
Di dalam kamar
Tersenyum padaku

Ayah Zain berkata...

Salam Manzlie,

ha betul lie, nanti karang datang bersilat tun teja tuh, siapa nak datang tulun. Ayahzain juga yang tulun, ada aku kisah?

Roza berkata...

Assalamualaikum,

Nice blog & nostalgic song...emm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...