Jumaat, 11 September 2009

Romantik kah aku?


11 September : ermm, adakah ayahzain seorang yang romantik? oohh tidak, kamu semua tertipu. Itu hanyalah lagu-lagu kesukaan ayahzain semasa 25 tahun yang lalu. Tak ada maknanya romantik bagi ayahzain. Memang ayahzain suka menyanyi tetapi suara sumbang mambang, tak boleh ikut muzik. Kata komposer ( apa ntah namanya Johari Teh?) ' kau ni pekak muzik ker. main langgar aje'. Ayahzain pantang ada masa terluang mesti menyanyi dan yang menjadi sasaran bilik air, dalam kereta semasa memnadu terutamanya kalau mengantok, mesti menyanyi. Yang bestnya masa menyanyi boleh pulak menguap. Apa maknanya tu kalau dah sendiri nyanyi boleh sangap, ni pulak kalau orang lain yang mendengar. Ramai yang puji ayah zain bila nyanyi dan komen popular begini. " Awak ni memang menyanyi, sedap sangat, tapi kalau tak menyanyi lagi sedap". Ngeh ngeh ngeh. Ada aku kisah?

Romantis? Gambar Hiasan



http://www.youtube.com/watch?v=FMLVwybvGys





12 ulasan:

khairyn berkata...

Salam Ayah Zain

Ahah! Kali ini saya tercepat pula ye.
Agak musykil dengan kaitan gambar tu dalam isen kali ni :p Kalau lagu tu saya fahamlah huhu.
Bukankah setiap orang ada sifat romantisnya, cuma mungkin dlm peratus yang berbeza hehe samada hendak ditunjuk atau disembunyi hehehe

p/s - maaf beberapa minggu lepas saya terima request di ym dari 'dzairoy' tapi saya reject request sebab 1 - saya tak kenal dzairoy (maaf!) dan 2- Site Yahoo selalu diserang virus. Baru sekarang saya perasan alamat blog Ayah Zain. (Maaf tak peka sebab selalu klik saja dari rumah Cikgu Mas) Tapi saya musykil juga sebab kebelakangan ni banyak yahoo mail dari Malaysia yg kena virus attack atau mungkin ada 'spam' yg nak masuk ke mail saya.

Ayah Zain berkata...

Salam Khairyn,

Terima kasih atas teguran tu. Gambar tu terklik, maklumlah kecil kat dalam senaraikan , tak perasan bila dah down baru perasan kureng sesuai. maslahnya bila nak delete tak boleh, masa tu nak siap p mandi nak g surau, Maaf yer.

rezeki berkata...

salam AZ,

menyanyi utk hibur hati sendiri
ngeh,ngeh,ngeh

dialog buat saya tersenyum sendiri
"Ada aku kisah ? "

kik kik kik

CM berkata...

salam AZ

pagi jumaat yg ceria,baca catatan ni,saya tergelak sampai cikgu depan saya tanya "Nape tu???"..saya jawab tak usah kisah arr..

az memang special nyanyi yer,jgn dihalang keceriaanmu,nyanyi untuk diri sendiri,jiwang untuk diri sendiri,tak usah kisah kata orang,nanti boleh share lagu2 paberet AZ arr...............tapiiiii???????apa kata mrs zain,yg kena dengar sumbangan lagu Az tu,ngeh,ngeh,ngeh..(ketawa group kite)..

Che' Pit berkata...

salam AZ,

kita serupa, kita serupa..

sy mmg suka menyanyi tapi dlm kereta je lah.. pantang masuk kete, mesti buka radio atau cd then melalak sorg2.. tapi dulu kalau dgn che lie, sy takleh nyanyi.. sbb che lie buka klasik nasional, sy tak pandai lagu2 zaman dia, ngeh ngeh ngeh..
tapi kat luar kete, maaf, sy simpan suara.. suara sumbang mambang mcm AZ kata..

Tanpa Nama berkata...

salam ayah zain,

hanis tersenum baca e3 ayah zain kali nie...ayat "ada aku kisah" mengingatkan hanis pada kawan hanis...dia suka kata gitu...
siapa lg kalau bukan kita sendiri kene menghiburkan hati kita kan... ;-)

Ayah Zain berkata...

salam,

Betul, menyanyi sendiri utk hiburkan hati sendiri.

ada aku kisah? hehehh, saja ikut trend orang muda sekarang

Ayah Zain berkata...

Salam CM

kenapa kau tergelak besau. kau gelak ngeh ngeh ngeh, memang orang heran. hahahha

mrs zain dah tak larat dengau sumbangan lagu2 ayah zain. Macam mana dia boleh tahan telinga yer?
kadang2 fikir, sian pulak kat telinga dia tu, nasib baik dia pakai udung, tak berapa dengau la gamaknya.

Ayah Zain berkata...

salam CP,

kalau gitu, nanti bila kita jumpa kita pakat2 sumbang kan lagu yerk?

Ayah zain leh join lagu2 angkatan muda ni. tapi tak ingat lirik ngeh ngeh ngeh

Ayah Zain berkata...

Salam Hanis,

ayah zian pun tak faham apsal ayah zain type ayat tuh. sebenarnya pagi tadi nak cepat, tu yang pakai lanyak jer.

shami2 berkata...

Salam AZ

Nyanyilah AZ...lagu apa pun kita punya mulut..dr kita mengumpat org tul dak AZ...ha ha..ha..

Macam maner gamaknya kalau semua ahli group ngeh3 tu betul2 gelak camtu bila jumpa betul2...pjal..hah ..jawap..

Ayah Zain berkata...

Salam Shami2

hahahah, agak-agak kena buat raptai ke nak gelak group nih supaya tak sumbang bila jumpa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...