Sabtu, 17 Oktober 2009

Rumah Terbuka Taukeh Cafe

171009 : Kepada penganut Agama Hindu, diucapkan  Happy Depavali. Namun begitu orang-orang Melayu terutamanya di Negeri Johor terus mengadakan rumah terbuka dengan kunjungan rakan taulan yang tidak berkesudahan. Setiap hari rumah terbuka masih diteruskan dan semakin Syawal ingin menghilangkan dirinya Rumah Terbuka orang-orang Melayu semakin rancak. Malam ini saya sempat berkunjung ke rumah taukeh Cafe di Parit Maklumi, Ayer Baloi Johor. Sambutan di rumah terbukanya sangat  meriah seolah-olah majlis perkahwinan sedang berlangsung.


Bersantai di beranda menikmati hidangan


Sebahagian tetamu


Tuan rumah tersenyum riang menanti kedatangan tetamu


Menu : Serunding,  dalca, rendang daging, ayam masak merah, nasi himpit


Roti jala

Nasi Beringin. wow!  CM pernah makan ke nasi beringin? Biasanya orang Muar yang suka makan nasi beringin
Beringin mana? beringin rendang


dessert : kentang goreng, tembikai, kek

Cocktail


Lagi tetamu


ermmm, gendang gendut tali kecapi


Suami tuan rumah (kiri sekali) - mak datok yang sebelah tu .. hati-hati di jalan raya

Suasana kampong Pt. Maklumi sungguh nyaman di waktu malam. Terasa kedinginan menjadikan hati begitu tenang dan rasa tidak mahu pulang. Terima kasih tuan rumah, moga di berkati Allah, di murahkan rezeki. Tahun depan kita jumpa kembali.

10 ulasan:

manzlie berkata...

salam ayah zain...

wowww... " The Best Raya Person Of the Year 2009" goes surely to ayah zain..sukalah blog az nih...

waslam

Atikah berkata...

Salam AZ...

Meriahnya raya AZ tahun nie.... Bestnya nasi berani tu... beriani kambing ke tu?

cikgu mas berkata...

Salam Az

saya kata dah,saya tak boleh lawan cara AZ beri liputan Majlis raya,walaupun dah habis raya ttp terasa kemeriahannya...

satu request dr cm pada AZ,kalau pi kenduri kahwin,snap arr gambar jamuan dan kemeriahannya,biar bersemangat kawan2 kita yg bujang nk kawin..

Ayah Zain berkata...

Salam Manzlie,

Alah, terasa malu pulak Az, Az ni kalau dapat pujian malu pulak.

Anyway makasih kerana suka blog AZ.

Ayah Zain berkata...

Salam Atikah,

Itu bukan nasi beriani. Namanya nasi beringin. Sedapnya tidak terkira. AZ makan sikit jer, teringat 27 tahun dulu, pertama kali makan kat restoren di Muar. Bila tanya kat tuan rumah dia kata bapak saudara dia yang buat, ia drpd muar. ngeh ngeh ngeh

Ayah Zain berkata...

Salam CM,

Insya Allah. sekarang ni, dah macam tak kekok lagi snap gambar. Dulu tuh, perkara paling malu nak buat ialah berdiri depan orang ramai snap gambar. Sekarang ni saja jer. hahhahaha

ummi humaira berkata...

salam AZ..
dah dah ler tu ye AZ ,bila ler dpt kita berhenti g jamuan makan ni, dah nk sambung raya haji lak dah ni,

ptg ni ummi pun masih ada 2 lagi jamuan kat belakang umah lak.

oh ya AZ..ptg semalam ummi dpt rasa sendiri asam pedas CM , sedap betul ,tak tipu atau sindir , memang kenyataan.

Ayah Zain berkata...

Salam UH,

Itulah pasal - Sebenarnya semalam ada 3 rumah tapi masukkan satu jer sebab kat kampong. Yang lain tu kat bandar Pontian. Hari ini AZ ada 5 lagi jemputan rumah terbuka. Tak tahu nak pergi ke idak. Dah macam hariraya pulak hari ini. Semuanya kawan-kawan, kalau tak pergi mereka kecil hatri pulak.

manzlie berkata...

salam ayah zain tumpang lalu..

aik cm cam sindir sya jer tuh ,msg nyer..heheheheheh
takpa az jgn lupa gak snap gamabr lauk pauk pengantin tuh..leh aksi selra sikit kawan kita nih makan lagi...

wasalm

Ayah Zain berkata...

Salam CL,

Msg yang mana menyindir tuh, mai habaq kat AZ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...