Isnin, 26 Oktober 2009

aromanya keras sekali, mencucuk hidung.

261009: Buka pintu rumah semasa balik kerja petang tadi, hidungku terangsang dengan aroma yang sungguh mengasyikkan. Macam-macam aroma terbau yang datangnya daripada dapur. Di dapur mrszain sibok memperlakukan sesuatu.


kenal?
siap bercambah lagi tuh.
Padan lah baunya keras sangat


pucuk ubi siap di potong-potong


tepung beras


sedang mengadun


siap untuk di goreng



siap untuk dihidang / di makan



habis/khalas
ala umi umaira,   az dah makankan untuk ummi.
tak dapek juga nak bagi CM, CL dll.


14 ulasan:

Imran Paris berkata...

Alahai AZ...buat penat je saya pecut lari lagi ke rumah AZ...dah abis rupanya jemput2 jering ni :-(( Nanti buat lain utk kami ye Mrs Zain. Ma kasih Bu :-)

Ayah Zain berkata...

Salam IP,

hahhah, ada banyak lagi stok jering ynag di beli kat Pasar Chow Kit baru2 nih. Jom, mari ler, jangan segan-segan

ummi humaira berkata...

salam AZ...
sampai hati AZ tak simpan utk kami ,
alahai IP telan liuq jer ler kita .. x per x per AZ dah janji nak buat 3J lagi

Ayah Zain berkata...

Salam Ummi,

Itule pasal, lapau punya pasalbalik petang, terlupa pulak. x apa, no problem,pucuk ubi belakang rumah masih banyak, jering pun ada lagi, nanti boleh makan panas-panas yer. Hok tadi dah sejuk.

Tadi kan, menu mrszain lain sikit, very crispy, ranggup, tu yang habis cepat

afeezz berkata...

jering masak aper tu AZ... macam tak sedap jer...

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

kau tak rasa lagi tuh. INilah jemput-jemput jering (3J). Resepi orang minang.

Atikah berkata...

Salam AZ,,,

Hari nie baru tahu ada jemput2 jering... yang tahu jering rebus jer... makan dengan kelapa.... :) tu pun dah sedap... Jemput2 jering nie mesti best tu.... leh cuba nie....

pst.. pst... AZ 3J tu apa ek?

PINATBATE berkata...

sampai hati AZ..
dua kali meleleh air liur ..tengok-tengok dah habis 3J tu..
nak jugak..nak jugak..(sambil hentak-hentak tumit..) ^^

Ummi Wafa (UW) berkata...

Salam Ayah Zain

Wahhh! cam sodap yoo, lum poneh laei den tgk kuih 3J macam gitew, rindunya joring tanam goreng nipis + ikan bilis + lado api = sambal joring bilis masakan mertuo den yang duk kek noghori c-milan. :D

Kalu oghang gannu rebuh jering tuu makang ngan nyiur mude + air kopi (musing tengkujuh nie sedap ngat laa mok ayoh UW makang) tp UW dop suke starang jering rebuh tuu :D bakpe dok ahu, yang jadi dok wehi tuu padahal oghang gannu piorrr :D baik ubi rebus pulokkk...oooo windunyer musing2 ujang lerning makan ubi rebuh ngan air kopi... perrrrhhhh nelleh doh air liur nie. tak mboh doh cite bak2 makang nie...wase nok balik Mesia lallu gok.hihihih

Wassalam

manzlie berkata...

salam ayah zain..

alahai...cl takmakan jering lahhh..petai makan aar..heheh

waslam

Ayah Zain berkata...

Salam Atikah.

Yer baru tahu, ni n3 kali ke-2 citer pasal 3J. (Jemput Jemput Jering). Itupun sebab dapat stok kat pasar chow kit. mrszain kata kat chow kit semuanya ada. ngeh ngeh ngeh.

Ayah Zain berkata...

Salam Pinat,

janganlah hentak-hentak tumit kaki tu, pinat hentaklah barang2 kaca paling berharga kat umah pinta tu. heheh gurau jer.

Tak apa, tadi pun az makan ingatkan juga untuk pinat. dah yor jange hentok hentok tumik kaki tu.

Ayah Zain berkata...

Salam UW,

oooo asben u orang negori yor. semalam ns cuti - pertabalan Yang Dipertuan Bosar.

ermmm pekat slank ganu tuh, ambo tok pahe starang abok. ngeh ngeh ngeh

Ayah Zain berkata...

Salam CL,

wak po pulok mu tak makang jering. sedak ooo. ubat kencing manih tuh. pagi tadi gula az cuma 4.6mm/l saja. lepas makang jering, makang pulak timun batan, ha baru tak kuar bau ........ dari mulut kita. kalau idak .. sungguh kurang sopan .... nafasmu berbau jeriang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...