Ahad, 18 Oktober 2009

Rumah Terbuka Orang Sarawak

181009 : Selagi Syawal masih ada, selagi itulah jemputan  rumah terbuka dikunjungi. Kali ini di Taman Saujana, Pt Semerah, Bandar Pontian Kecil.


Suasana pintu utama, tetamu sudah memenuhi ruang tamu

Tuan rumah segak bergaya mengalu-alukan kedatangan AZ. Cikgu Mas, Hensem tak? Oghang Saghawak ni drpd Kuching. Berkahwin dengan orang Muor. Tinggal di Pontian. Mula-mula bercakap dengannya macam orang kita juga. Lama-lama sikit sikit keluar pelat saghawak dia.

Boss aku? makan sorang nampak

eh eh macam aku kenal, siapa gerangan?

Antara menu : Nasi himpit dan beranika juadah

Nasi beryani pun ada

kueh raya

Kek Cokelat, AZ ambil sepotong kecil

Tetamu datang lagi. Ramai sungguh tetamu yang datang, ada daripada JB, Muor, Batu Pahat. Meriah tahab gaban jugak.

6 ulasan:

Atikah berkata...

Salam Az...

Kek Lapis sarawak tak dak AZ? tak nampak pun....

Sungguh bermakna raya AZ tahun ini... sentiasa merapatkan ukhwah bersama sahabat dan jiran...

Ayah Zain berkata...

Salam Atikah,

Ada, tapi tak tersnap pulak masa tu. Kerana mata terpesona dengan kek cokelat tuh.

Dah mereka menjemput, kita kena meraikannya.

afeezz berkata...

raya thn dpn nak raya ngan AZ lah... leh pi open house makan sedap2... hahah

Ayah Zain berkata...

Salam Afeez,

boleh saja kalau ngan afeez, namun kalau masih jauh ni memang boleh dipercayai tetapi bila sampai masa dan ketikanya ........... sendiri mahu ingat la. huhuhu (teringat kat CP - janji pelesu)

Ummi Wafa (UW) berkata...

Salam AZ,

Wahhhh...dah abis Syawal pun masih ada rumah terbuka. Musti sonok kan? makan2, jumpa kawan2. Inilah istimewanya beraya di Malaysia. Memang berselera laa kek coklat tuu..yumyuymyumm

Wassalam

*seperti "pengesahan perkataan" kali ini "beropi"..hihihihi berapi2 ker atau kena minum ngan air kopi... :D

Ayah Zain berkata...

Salam UW,

Belum abis Syawal lagi nih. Hari ini terakhir. Tak apa, nanti bila balik Mesia, kita beraya sakan lagi.

Beropi" hahhaha, kita minum kopi kaw, berapi sampai kie bulan (iklan tv tuh UW). ngeh ngeh ngeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...