Selasa, 6 Oktober 2009

Perlu baca sesangat nih.

Emel yang diterima hari ini bagus rasanya di kongsi dengan umum, boleh kita perbincangkan di sini adakah selama ini kita di anggap bersyubahah atau pun tidak. Mungkinkah ketidak khusuknya kita dalam bersolat kerana kita menggunkan barangan ini tanpa kita sadari.









Cuba klik gambar tersebut kita akan dapati ada 3 dot (titik) pada kulit kasut itu yang menandakan ia adalah kulit babi







Pengumuman penting untuk UMAT ISLAM semua, sebenarnya air kickapoo bergas yang selalu diminum kat Malaysia ni berasal dari syarikat ARAK, nama syarikat MONARCH BEVERAGE, bukti lihat web kat bawah ni: Tolong sebarkan dan jgn sekali-kali membelinya.. http://www.kickapoojoy.com/history.html


PERHATIAN SEMUA!!! Carlsberg baru sahaja mengeluarkan dua produk minuman tin terbarunya bernama JOLLY SHANDY berperisa LEMON dan ORANGE . Malah corak dan warna tin minuman tersebut seolah2 sama seperti tin minuman biasa F&N, PEPSI, Coca Cola, Drinho, Yeos, etc. Apa yang membimbangkan kita semua umat Islam ialah kemungkinan ia dipasarkan secara terbuka dan meluas sehinggakan ada nanti umat Islam yang terbeli minuman tersebut. Tambahan pula perkataan "Contains alcohol" hanya di tulis kecil sahaja di belakang tin tersebut.


Minuman Berkarbonat Ternama Mengandungi Bahan Asing
KUALA LUMPUR – Unit Aduan PPIM telah menerima aduan seorang pengguna yang membeli air minuman Coca – Cola mengandungi benda asing yang menjijikkan. Itu senario yang berlaku kepada seorang penggemar Coca – Cola minuman berkarbonat popular yang terpaksa menanggung kerugian kerana terbeli " air makhluk asing." Penggemar tersebut kesal apabila tertipu oleh sebuah syarikat pengeluar minuman antarabangsa dan terkemuka kerana menjual air yang berisi bahan kotoran. Mangsa mendakwa tertipu dengan isi kandungan air coca-cola selepas membeli minuman itu di sebuah kedai runcit di Kapar, Klang . PPIM juga was-was dengan status halal minuman coca-cola kerana disyaki mengandungi bahan terlarang dalam ramuan minuman keluaran syarikat tersebut. Syarikat ini juga dipercayai menyokong Rejim Yahudi dengan memberi bantuan moral dan kewangan yang besar untuk melakukan kekejaman dan keganasan terhadap kemanusiaan dan negara-negara yang lemah sejak berkurun lamanya. PPIM telah lama melancarkan boikot terpilih termasuklah Coca – Cola dan menyeru masyarakat pengguna Islam melakukan perkara yang sama. PPIM mengambil langkah drastik dengan membuat laporan di Balai Polis Setapak demi kepentingan hak kemanusiaan dan kepenggunaan. Adalah lebih baik kita memberi keuntungan kepada syarikat yang mesra pengguna, bermoral dan beretika daripada syarikat yang tidak menghormati malah menindas nilai kemanusiaan, keagamaan malah menggunakan keuntungan yang diperolehi untuk terus membantu proses penindasan dan kezaliman. Sokonglah produk keluaran Islam.

PETIKAN AKHBAR BERITA HARIAN 20 FEBRUARI 2008

1.Shampoo dan facial DOVE 2.Pringles potato chips 3.Lychee NARCISSUS

Dimaklumkan prroduk tersebut mengadungi LEMAK BABI/KHINZIR. JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya tutup tanda halal pada produk tersebut.
* Di atas adalah barang2 keluaran Narcissus

"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as whole mushrooms, asparagus spears, lychees, spiced pork cubes, stewed pork chops etc. The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include : · Canned Meat · Canned Seafood · Canned Fruits · Canned Vegetables · Seasonings






"...adalah tidak mustahil, seorang ISLAM yang kini sudah berusia 40 tahun,...kalau dihitung ...mungkin dah termakan seekor babi secara syubhah...!!!"

"...SEDARILAH UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI, SELAMA INI DAN SAMPAI SEKARANG INI...APA YANG TELAH MASUK KE MULUT KITA, ANAK-ANAK KITA...ADALAH MAKANAN & MINUMAN HAMPIR SEMUANYA ADALAH SYUBHAH..."

"...marilah kita sama-sama berjamaah mencari, mempromosi & mengguna produk-produk yang 100% HALAL keluaran syarikat 100% Bumiputra Muslim.....demi masa depan anak bangsa kita... MELAYU & ISLAM...INSYAALLAH"

6 ulasan:

cikgu mas berkata...

salam AZ yg diingati

adoi,seboleh-boleh yer depa nk rosakkan kita org islam yer..

Ayah Zain berkata...

Salam CM

Oleh itu kita kena berhati-hati apa yang menjadi darah daging kita

ummi humaira berkata...

salam AZ..
masyaAllah takutnya ..kita ummat islam selalu tertipu dek kuffar laknatullah tu , benci betul .

tp tu ler banyak barangan depa yg kita selalu beli.

Ayah Zain berkata...

Salam UH,

Kadang kala kita ebagai pengguna 'confuse' dan bingung adakah barangan yang kita beli halal dari hukum syarak. Kita sangat berharap pihak yang berwajib dapat menjalankan pemantauan lebih teliti. Semoga Allah mengampuni kita.

rezeki berkata...

salam az,

info yg bermanafaat utk umat islam.

tapi sekrg saya lihat, kesedaran umat islam di malaysia tentang peri pentingnya menjaga pemakanan dah berkurangan, banyak kiosk2 makanan di shopping kompleks yg taukehnya org bukan islam, hanya pekerja dihadapannya diletakkan indonisia. tapi yg menyediakan makanan ....

sijil halal pelesu pun melambak, apalah nak jadi dgn negara kita ni

SiNoMoSa berkata...

Salam Ayah Zain..

Alhamdulillah dgn pendedahan sebegini dan entry ini dapat memberikan maklumat kpd mereka diluar sana yang masih belum tau mengenai perkara yang halal, haram atau syubhah..

Maaf, sekadar berkongsi info dilaman AZ nie boleh? sekarang isu halal dan haram semakin serius diperkatakan. Namun siapa saja yang sedar akannya? Logo Halal bukan jaminan makanan itu halal 100%. Bayangkan daging babi salai juga dilabel logo Halal. Apakah tidak sedih kita melihat isu halal dipandang enteng oleh masy yang tak bertamadun ini. Byk yang ingin sy kongsikan tapi dikesempatan yg terhad cukup lah ini sahaja. Sekian, tq.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...